Seiko "Seitona" (SSC813P1), wat vinden we er van ?

ja dat is bijna hetzelfde ja, wel duurder en geen stalen band.

chique, maar is de kleur van de band nu anders dan de kast of lijkt dat alleen op de foto?

Een klein kleurverschil wel, maar deze foto is het wat overdreven door hoe het licht op de brush valt. Hij sluit wel mooier aan op de kast.

1 like

Jemig zeg, kan je ook recente foto’s van horloges posten in plaats dit soort top reacties plaatsen?

3 likes

Ik vind hem echt vet! Jammer dat ik al 2 andere seiko’s heb. Anders had ik hem ook in mijn collectie.

3 seiko’s kunnen meestal ook samen. Er zijn weinig gevallen bekend waarbij ze vechten.

1 like

Proper!

Als ik je nu gelijk geef, ga je dan stoppen met oude posts naar boven scheppen?

Dat zou ook kunnen

1 like

Misschien zou jij dat dan ook eens moeten doen. Met je muggenzifterij over waar de datumaanduiding zit.

2 likes

Ik vind een datum ook niet op vier horen. Tussen de vier en vijf in is perfect, omdat je 'm alleen bekijkt als je 'm nodig hebt, terwijl je je indices geen geweld aandoet. Specifiek deze had ik liever exact om half vijf gezien, maar het is beter dan vier uur.

Hou zelf dan graag ook eens op met dit soort onzin. Het is hier geen kleuterklas. Hoop ik.

Wat is daar op tegen? Topic is een week geleden weer naar boven gehaald door iemand die zo’n ding had gekocht, en @Boetzie reageert gewoon on topic op een post die in de thread voor komt.

Ik weet niet wat jullie allemaal tegen elkaar hebben, maar is het niet gezelliger om dat gewoon in een setje PB’s te ventileren zodat dit topic gewoon over de Seiko Speedtimers kan blijven gaan?

Niet dat ik zonder zonden ben, maar dat is correct. Ad hominems zijn nooit zo constructief.

2 likes

Super mooi design en heb er naar gekeken. Wat mij “stoort” is de plaatsing van het datumvenster en helaas kan ik het niet “niet” meer zien. Ik persoonlijk had het graag mooier uitgelijnd willen zien tussen de 4 en 5. Maar dit is mijn persoonlijke voorkeur, verder een pracht horloge :heart:

Hij staat niet op vier

1 like

4.30 wordt dit genoemd, in dit geval eerder 4.20.

1 like

Alternatief is de SSC819P1 met zwarte plaat, dan valt het datumvenster al iets minder op…

1 like

:joy: :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Datum op 4h30 is gewoon perfect

8 likes

Mijn voorkeur gaat uit naar geen datum. Als alternatief dan een datum op 3 of 6 uur, maar alles daarbuiten vind ik lastig.

Oh ja; en ronde datum vensters zouden verboden moeten worden :zipper_mouth_face:

1 like

Op de SPB317 vind ik die ronde op 4h30 mooi.

6h is ook wel mooi als het goed gedaan is.

2 likes

De cijfers staan in ieder geval recht, dat scheelt al een hoop. Maar ik zie dan liever een rechthoekig venstertje.

Dit is wat mij betreft keurig uitgevoerd. Je moet bijna zoeken waar de datum zit.

1 like

Als @Boetzie het niet had gezegd hadden we het nooit geloofd. :slight_smile:

Die is echt über discreet. Ik hou er van.

1 like