Seiko skx kroon scheef

Ik dacht bij jou eerder 1807, toen de Daguerrotypie nog 32 jaar op zich zou laten wachten. :wink:

Ja, zoek dat maar even op. :smile:

2 likes

Ik ben idd te laat geboren Peter :slight_smile:

p.s. jouw bijdrage is weer een stap voorwaarts in de algemene ontwikkeling…

2 likes

Niet met je eens.
Die kasten worden allemaal met robots gemaakt, lijkt mij
sterk dat hier een afwijking in zit.
Misschien is het gat niet goed geboord waar door de tube er
schuin in zit.
De kroon zit bij mijn 007 exact in het midden van de guards en
de kroon vormt een rechte lijn met te toppen van de guards als
hij ingeschroefd is.
Hier heeft de QC een hele grote steek laten vallen en daar is
de verkoper verantwoordelijk voor.
Ik zou een nieuw exemplaar eisen.
Maar ik vind het ook vreemd dat de TS dit euvel nu pas opmerkt.
Zit er überhaupt garantie op?

Peter zal het waarschijnlijk beter weten dan mij, Maar mij lijkt de kroon toch scheef te zitten en niet recht op de kast aan te sluiten.

Draai de kroon eens een slag los en kijk dan eens wat hij doet kwa stand? Misschien is de stift krom.

Verder is het van de foto moeilijk te zien,
Maar anders zou het uurwerk misschien toch om een of andere reden een mm gedraaid zitten. (Dan zou er dus ook spanning op de stift moeten staan)
Aan de stand van de kroon in mijn ogen zou de 12 naar rechts en dus de 6 naar links moeten in dat geval.

De stift steekt niet bij elke SKX perfect recht de kast uit. Het feit dat de kroon met een soort scharniersysteem op de stift zit, compenseert die fout (als-ie voorkomt). De kroon zal altijd recht op de tube zitten, maar die tube kan inderdaad ook het probleem zijn.

Scheef geboord tube-gat - niet zo’n heel gekke opmerking. Het is geen GS wat we hier hebben, maar het hoort wel beter te zijn dan op de pics.

1 like

Dat schanier systeem daar bedoel je de veer mee die je moet in duwen om de kroon dicht te draaien?

Yup!

Geeft enkele graden “ruimte”.

Net die van mij weer 's omgedaan, SKX009J. Perfect tussen de crownguards.

1 like

Zoals ik zei Peter, Je zal het waarschijnlijk beter weten dan mij.
Toch wil ik topic starter vragen mijn bericht door te lezen. Ik ben geen horloge maker zoals Peter, Maar ik heb wel erg veel Skxen in mijn handen gehad.

Belangrijkste is dat het opgelost word, Maar als ik eerlijk ben lijkt het mij geen nieuwe Skx?

1 like

Ik weet ook niet alles hoor…! Doe m’n best, vallen en opstaan… Maar een kromme stift kan niet. Het is gehard staal dat ofwel kaarsrecht is, of gebroken. Krom heb ik nog nooit gezien.

1 like

Was even aan het googlen. Het is geen oplossing maar zie er toch wel meerdere met een apparte stand van de kroon.

Moeten we naast de uitlijning nu ook de kronen in de gaten gaan houden :exploding_head:

Tja… Ook hier die bovenste guard die net even “off” lijkt te zijn. Maar we kijken er ook niet precies recht tegenaan hier. Ik blijf er bij dat de kroon goed zit, ook hier. Het probleem lijkt me echt de c-guard.

Deze is ook niet perfect.

Ik zal een foto maken van mijn 007, moment.

Kijk deze dan

https://www.jomashop.com/seiko-mens-watch-skx007k2.html

Moeilijk te zeggen. Je kijkt er ook hier niet exact recht tegenaan.

Maar ik ga pitten mensen. Succes!

Ik heb zojuist ook gelijk gekeken naar beide skxen die ik heb liggen, En dat valt nog niet mee met het blote oog, Even een loopje gepakt en gelukkig kaars recht.

Slaapze Peter :+1:

1 like

Mijn 007, kroon zit op een haar na recht.

Voor:

Achter:

Dit is een wat oudere SKX uit 2008, toen was de QC beter dan nu.
Heeft ook geen problemen met uitlijning bezel, chapterring.

2 likes

Misschien ook wel leuk om te vermelden.
Deze SKX 10 jaar oud nog steeds waterdicht.
Okay 15 cm. en maar een half uurtje maar toch…

Oe!! ik heb haast!

Fijne dag :+1:

Ik check hier na deze post óók mijn SKX009J1 en… zelfde verhaal! :fearful:

En nee dit is mij als Pietje Precies niet opgevallen!!
Bij mij loopt de kroon “niet aan” maar de kroon is niet exact in het midden gepositioneerd!

Het is nog donker; foto’s zijn moeizaam maar het beste te zien aan de achterzijde! :cry:

Op veel foto’s, waaronder ook die van de TS, lijkt de crownguard gewoon schuin uitgefreesd te zijn.
En dat de kronen bij veel Seiko’s niet helemaal haaks op de kast aansluiten was me al eerder opgevallen, maar ik verwacht niet dat dit iets afdoet aan de waterdichtheid.

1 like