Seiko skx kroon scheef

De skx is wel nieuw maar dat lijkt misschien niet zo omdat ie de afgelopen tijd niet veel van mijn pols is geweest.

De tube zit ook niet helemaal in het midden.
Op de foto hieronder zie je dat er aan de ene kant van de kroon een hele sateprikker tussen past aan aan de andere kant alleen een puntje van de

Mogen we een horloge in deze aanvang prijsklasse wel op deze manier beoordelen ?
Je koopt ze tenslotte voor onder de 200 euro nieuw.
Lopen als een trein zijn perfect waterdicht dus wat maakt een beetje scheef zittend kroontje dan nog uit.
Ik denk nog steeds een hele goede aankoop voor deze prijs.

2 likes

En de lijst met dingen waar je op moet letten bij aanschaf van een Seiko wordt steeds maar langerā€¦ :fearful:

1 like

Goed; naast het controleren de print van de wijzerplaat en bezel uitlijning kun je nu dus ook de cocktail prikker test doen (en meenemen) als je een 2e hands SKX gaat aanschaffen! :unamused:

Hier exact dezelfde situatie bij mijn half jaar oude SKX009J1 als ik de cocktail prikker test doeā€¦ :confused:

De kroon sluit overigens goed (heb ermee op de beach geflaneerd :sunglasses: en volop gezwommen) maar begrijp nu wel waarom het soms wat prutsen was om de kroon goed aangeschroefd te krijgen.

Samengevat blijft het een raar fenomeen dat je niet zo snel opmerkt zo blijkt!
Het fenomeen is het beste op te merken zogauw de kroon volledig (2 clicks) is uitgetrokken en als je het horloge dan vervolgens vanaf de achterkant goed bekijkt!

Met de kroon dichtgeschroeft valt het eigenlijk bijna niet op en zeker niet vanaf de voorkant; je moet het horloge dan echt omdraaien en er van bovenaf op kijken om het op te merken.

Irritant maargoedā€¦het blijft een tof en vrolijk kleurig horloge en terugsturen naar Singapore is ook hier volstrekte geldverspilling. :neutral_face:

ā‚¬ 200,= is voor veel mensen nog steeds een hoop geld, en dit is gewoonweg slordig van Seiko, nergens voor nodig. Dus ik ben van mening dat je ook in deze prijsklasse (en zelfs daaronder) inderdaad wel op deze manier mag beoordelen.
Als je kijkt naar de auto-industrie, daar zijn goedkope massaproductie-autoā€™s over het algemeen beter afgewerkt en betrouwbaarder als de zgn. high-end merken/modellen met lage productie-aantallen, omdat juist bij hoge volumes de kwaliteit makkelijker te waarborgen is (er is meer geld beschikbaar om hier werk van te maken). Een Ferrari-rijder zal meer nukken van zijn auto pikken als een Golf-rijder zeg maarā€¦

1 like

Mijn SKX is nu 10 jaar oud, en de symmetrie rond de kroon is echt perfect. Dat de QC wat aan het slippen is de laatste jaren, zou je voorzichtig kunnen concluderen onderhandā€¦

Loopt de kroon op jouw skx ook tegen de crownguard aan?

Heb zitten testen; loopt blijkbaar net niet aan want ik voel geen weerstand bij het instellen van de juiste tijd!
Blijft een apart verhaal en ben ook wel een beetje verbaasd dat ik het niet eerder heb opgemerkt! :neutral_face:

Als ik mijn kroon draai voel ik ook niet echt weerstand, maar ik hoor wel een ratelend geluid van de kroon tegen de crownguard.

Ik zal het vanavond nog eens testen aangezien onze horloges v.w.b. afwijking zo goed als gelijk lijken te zijn.
Ben ā€œeen tikjeā€ hardhorend dus misschien dat ik daarom totnutoe niets hoordeā€¦ :smirk:

Ik voelde deze week echter geen weerstand; vanavond meer!

En die worden via dat soort outlets gedumpt.
terugsturen voor garantie zal denkelijk resulteren in nooit meer terugzien, geen reactie op e-mail, niets
klok weg, geld weg.

bij creationwatches gaat 't al net zo

Ik zie dit ook veel bij de nieuwe Samuraiā€™s, begrijp niet dat Seiko dit zo durft te verkopen.
Foto van Seiko zelf,
https://www.seiko-prospex.com/img/upload/739/n_main_SRPB51K1.png .

1 like

Ik denk dat je ongelijk hebt: Seiko is vast niet zo dom om hun merk imago te beschadigen door horloges met gebreken alsnog in de markt aan te bieden!

Dat de QC verre van optimaal is dat mag duidelijk zijn! :confused:

De gebreken zijn een duidelijk gebrek aan afdoende QC!

Heel ā€œbijzonderā€ deze foto: overduidelijk 100% recht van voren geschoten! :neutral_face:

Hoewel discussie over Seiko QC altijd interessant is, is deze discussie niet nodig voor TS. Een kroon die aanloopt tegen een crownguard is onacceptabel.

De eigenaar heet Kevin en heeft een account op Watchuseek onder de naam DutyFreeIsland. Dit is geen groot bedrijf als Jomashop of Creationwatches. Stuur hem een bericht waarin je uitlegt dat je horloge niet goed is en dat je een ander wilt.

Gewoon netjes de verzendkosten terugvragen, en als ze dat hebben uitgesloten (cq niet hoeven agv lokale wetgeving): het is die paar tientjes toch wel waard. Het is echt niet goed zo.

uhhh, deze foto is niet recht van voren geschoten (anders zou je de band toch niet zo zienā€¦)

Update: uitgetrokken zit er wat speling in de kroon en als ik iets duw loopt de kroon inderdaad ā€œaanā€ tegen de crown guardā€¦

Twijfel nog of ik het horloge naar Singapore ga terugsturenā€¦ :confused: ā€¦het is waanzin dus denk van niet!

Feit is wel dat met mijn Pietje Precies OCD mijn liefde voor dit horloge wel een tik heeft gekregen :worried:

(En dĆ”t terwijl dit horloge op de korte lijst staat/stond(?) van klokjes die ik nĆ³Ć³it zou flipperenā€¦)

1 like

Zou dit nog wel een optie zijn aangezien de retour termijn 30 dagen is bij dutyfreeisland en ik de Seiko al wel wat langer heb dan 30 dagen.