Seiko skx of een samurai prospex

Beste seikonisten.

Het weekend wil ik een seiko diver aanschaffen.

Wil het liefst de samurai. Maar wat is de meerwaarde dat die 2x zo duur is?

Vind m wel mooier.

Ben benieuwd naar jullie mening

3 likes

Mooiere materialen, betere afwerking, moderner uurwerk, beter kwaliteit stalen band.

Wel een slag groter, de Samurai is geen bescheiden horloge.

De Blue Lagoon versie is erg geslaagd, mijn foto’s:

7 likes

Materialen zijn toch hetzelfde? Staal, alu bezel en hardlex glaasje? Uurwerk is ook grotendeels hetzelfde behalve de aanwezigheid van hacking en handwinding.

Afwerking en bracelet zijn ook beter maar volgens mij is het deels ook Seiko die zn prijzen aan het uppen is met de nieuwe modellen.

haha het ene staal/aluminium is het andere niet natuurlijk :wink:

ik doelde meer op de wijzerplaat, kroon en de bezel als geheel, het is allemaal een stap hoger

bovendien is de SKX natuurlijk raar goedkoop voor de kwaliteit die het levert, dus zie daar de logische verklaring :smiley:

Het is zeker allemaal een stapje hoger, maar of dat dan ook twee keer zo duur moet zijn. De Monsters waren ook een stapje hoger dan de skx en waren volgens mij zo’n 50 euro duurder maar. Ik zou zelf in de Samurai prijsklasse eerder voor een Sumo gaan.

Beide horloges gehad maar de Samurai toch weer verkocht. Met name door het formaat. De afwerking van de Samurai is inderdaad wel beter.

ook de Sumo is eigenlijk te goedkoop voor wat je er voor krijgt

dus welk model duiker Seiko ook uitbrengt (want toen de Turtle kwam wemelde het van dezelfde reacties als die jij nu hebt) ze leggen het vaak toch af tegen de value for money van de SKX en de Sumo

2 likes

Die sumo heeft zo een smalle band vind ik.
Die samurai vind ik de scherpe hoeken mooi!

Dit weekend in den bosch kijken of die ergens te koop is.

1 like

Mocht je nog een Samurai Blue Lagoon zoeken, zoals die op de foto’s van @anon50762135EV;
Ik heb er nog één liggen, nieuw in de stickers…

Ik denk toch dat ik hem maar eens ga verkopen.

1 like

De samurai is een kanjer. Zowel letterlijk als figuurlijk. De SKX is wat bescheidener. Zelf ben ik voor de SKX gegaan. Staat iets mooier op mijn kleine polsen.

400 piek is een mooie prijs :upside_down:

1 like

klopt, hij is voor de meesten te groot

de Sumo is ook groot maar die valt wat mooier om de pols, de Samurai ligt er wat meer bovenop

heb je fotos voor me?

En dan te bedenken dat de monster nog meer bang for buck was. Ik moet maar eens opzoek gaan naar een mooie monster :upside_down:

Mooie van de SKX is trouwens wel de echte Seiko duiker look zoals ze die al tientallen jaren maken. Dat hebben de Sumo en Samuarai minder bijvoorbeeld.

1 like

klopt

Volgens mij is het allemaal 316l staal. Alu is altijd (relatief) zacht en bros en verschilt daar denk ik niet in. Hardlex heeft Seiko trouwens wél in verschillende kwaliteiten, maar ik betwijfel of de Samurai iets harders heeft dan de SKX.
In afwerking zou er wel verschil kunnen zitten, maar ik heb nog nooit een Samurai vastgehouden.

:joy:

De oer-Samurai was er in ti en staal, en dat staal is gewoon 316L. Is die Prosopex dan altijd ti?

nee de nieuwe Samurai is ook gewoon staal

Je hebt trouwens nog wel de modellen met diashield coating, maar dat begint pas bij de Shogun en up.