Seiko skx of een samurai prospex

en de niet te vergeten PB-staal

Pisbakken Staal. :joy:

1 like

Zit de turtle niet tussen de 2 in? Denk dat de stap turtle samurai kleiner is dan skx samurai als je naar kwaliteit / afwerking ziet.

klopt

Ik zou gewoon deze kiezen :innocent:

Even serieus: ik heb een SKX en een Turtle naast elkaar gezien en die paar millimeter schelen enorm in subjectieve grootte. De SKX draagt verrassend klein voor zn 42mm, terwijl de Turtle een stuk forser draagt. Zal met de Samurai hetzelfde verhaal zijn als ik de wristshots bekijk. Zeker iets om mee te nemen, naast kwalitet en prijsverschil :blush:

True

Dat zegt toch eigenlijk al genoeg?

Hele mooie prijs! Voor de koper. :wink:

2 likes

Hoewel ik de SKX echt heel fotogeniek vind, viel hij wat mij betreft in het echt wat tegen: iets te iel voor mijn smaak, zoals boven ergens ook al gesteld. Die heb ik dus verkocht, terwijl ik de forsere neppe SKX007 van Deep Blue wel nog steeds heb. Zie https://thewatchface.com/seiko-skx009-vs-deep-blue-nato-comparison/ voor een mooi vergelijk tussen die twee, misschien helpt die ook wel in een keuze.

Daarnaast ben ik lange tijd Monsterholic geweest, totdat ik de Samurai kreeg. Het is voor mij nog net niet the one that rules them all, maar komt wel dicht in de buurt, tot mijn grote verrassing. De Sumo heb ik heel snel weer doorverkocht, vanwege geen klik. Te rond in alles, denk ik, zeker nu ik het hoekige van de Samurai zo kan waarderen.

Wat mij betreft dus duidelijk de keuze voor de Samurai, waarbij ik de blauwe - ik draag meestal zwart - ook weer verrassend mooi donker van kleur vind.

My two cents:

Zie https://nl.pinterest.com/roymeijer/seiko-samurai-n-stuff/ voor meer plaatjes.

4 likes

Thnx voor de input!!

Ik heb ze beide. De SKX is een icoon en draagt inderdaad kleiner dan je denkt. Sinds kort de Samurai, zeker groter, maar zeker ook wat moderner door de hoeken. Ben er blij mee.

4 likes

Hey!

Twee dagen geleden kreeg ik de Samurai Blue Lagoon binnen en ben daar erg blij mee!

De SKX007 heb ik ook, wel een klein beetje gemod, maar vindt deze Samurai echt een flink stuk mooier!

Hier plaatjes van vandaag :slight_smile:

2 likes

Dat idee heb ik ook telkens als ik die Sumo’s voorbij zie komen, een net iets te smalle band in verhouding met de kast.
Zoals ik al een paar keer gezegd heb, had ik nooit iets met die duikers, wat een afschuwelijke grote dingen dacht ik toen.

Maar nu ik de SKX007 heb en al regelmatig gedragen heb is dat toch wel iets aparts geworden.

Ik heb geen ervaring met de Samurai dus ik mag eigenlijk niet oordelen, voorlopig is de SKX mijn keuze.

Succes en leuk om daar naar uit te kijken.

1 like

Als je pols 20cm of breder is, pak een Samurai. In alle andere gevallen een SKX.

De Samurai is beter afgewerkt, etc etc etc. Maar de SKX op leer en NATO is een niet te kloppen icoon en perfect van proportie. De Sumo is raar, de Shogun te groot en duur, de MM300 ook te groot en duur, en de moderne Turtle heeft het niet.

Bam.

Enige alternatief: 62MAS of de moderne remake.

4 likes

Duidelijk, en eens. Klein puntje: 19 cm pols voor een Samurai is ook prima! :slight_smile:

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

2 likes

Ik zou ook gaan voor de SKX.
Is n klassieker en wat subtieler dan een Samurai, al zal deze wat beter zijn afgewerkt.
Bij Solojapan (ebay) nu ook erg scherp geprijsd! (Geen belangen).

Succes met kiezen!

Ploatje vd mijne:

3 likes

Sorry maar als ik moest kiezen tussen de samurai en een Sumo (zelfde prijsklasse in de markt) dan ging ik altijd voor de sumo. Veel meer bang 4 the buck. Samurai is mooi maar net te grof/groot.

Skx is leuk maar een instapper voor de duikliefhebber.

3 likes

Klopt. Een soort Suzuki Vitara.

1 like

Een SKX zal altijd mijn favoriet zijn, maar voor de duidelijkheid; ze zijn gebouwd als een tank, de afwerking is echt 3x ruk.

Als het je daarom gaat, kun je beter voor de Samurai gaan :sunglasses: