Seiko skx of een samurai prospex

Nog even snel de afwas doen voor je naar je werk gaat zo te zien. Tering wat een discipline die man

1 like

Waar is mijn donkere-maan-emoticon als ik hem nodig heb?:roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

Of de spraakondersteuning op het forum. Ze noemen me ook wel HanDaVoiceclip.

1 like

Deze? :new_moon_with_face:

1 like

Ik wilde er meteen een plaatje onder gooien van een set grote donkere billen die twee IKEA krukjes nodig heeft om te zitten, maar het is nog vroeg.

De vrijdag is begonnen!

1 like

De SKX oogt sportiever. Niets mis met de materialen.

De Samurai is klassieker, zelfs ietwat dressy.

Als ik jou was : aanvangen met de SKX. Gaat ie vervelen, of heb je flipperkoorts, SKX verkopen met klein verlies, en de Samurai aanschaffen.

Ik wil je keuze niet moeilijker maken, maar overweeg ook eens de Sumo.

1 like

Waarbij het ultieme antwoord in mijn optiek, als je de SKX zat bent of niet ziet zitten, gewoon dit is:

Ja, ik ben een fan van Seiko. Maar qua duikers is het het allemaal net niet voor me. Een modern day stargate heeft nare loepjes en is te lang, de SRPā€™s zijn het niet, kortom:

Squale of Eza. Allebei mooi geproportioneerd, geen sub-klonen, eigen smoel, leuke details in het ontwerp en gewoon leukleuk.

3 likes

De Samurai valt wat groter op de pols als de SKX. De Sumo heeft een prachtige dail maar wat aparte verhouding. Mijn ervaring: alleen door de dragen kom je erachter wat de perfecte Seiko duiker voor jou is.

Zelf is mijn ideaal de SKX qua draagcomfort maar met de Sumo dail en wijzers en saffier, afgewerkt met ceramische inleg en een degelijke Strapcode bracelet. Deze dus:

6 likes

Dat is een fraaie uitvoering zo!

Ik ben bevooroordeeld maar de Seiko duiker in deze prijsklasse die het voor mij het beste doet is de eerst generatie Stargate

Eens. Gewoon dragen en ervaren. En voor je het weet heb je ze allemaal, want allemaal andere smoel en ander draagcomfort en veel te leuk om weg te doen.

Sumo vind ik supermooi met zijn ronde lijnen en deels verzonken bezel. En van die dunne bandaanzet, ik vind het bij het horloge passen. De MM300 draag ik het meeste omdat die subliem is. Niks groot, lomp of topzwaar. Gewoon de beste seiko duiker die er is.

9 likes

Zo dan, dat is een mooi rijtje Seiko duikers. Complimenten!

1 like

Inderdaad die is hier nog niet genoemd, ik heb beide generaties Stargate ook gehad, erg fijn en mooi!

Hallo Erik ik wil graag een blue lagoon kopen heb je er 1?
mvg Tom

de ultieme Seiko duikers collectie! Zelf ook allemaal (en andere) gehad, muv van de nieuwe Turtle, wel de oude.

:+1:

1 like

Zie Persoonlijk bericht, Tjondrums!

1 like

Ja ik weet het, jij hebt nog zoā€™n mooie tuna toch? Die zou ik ook wel eens willen passen, lijkt me een heel ruig horloge.

1 like

Mooi man dat laatste leren bandje. Wat is nou de juiste naam / zoekterm daarvoor?

dat is volgens mij een Colareb Venezia tobacco

Dank! Maar de benaming voor de manier waarop het leer eruit ziet, ā€˜distressed leatherā€™ denk ik?

ah zo

ja vintage of distressed leather noemen ze dat

zie je ook vaak wel terug in je digitale winkelwagentje :wink:

:moneybag:

1 like

Was deze:

2 likes