Nieuwe mods… bijna klaar
Kunnen de bezitters van de J-versies mij uitleggen waarom ze deze verkiezen boven de K-versies? Omdat Made in Japan origineler en Seikoïger aanvoelt?
Voor mij hoeft het aantal jewels namelijk niet ook nog eens vermeld te staan op de wijzerplaat, vind DIVER’S 200M wel voldoende. Meer tekst = niet beter voor mij bij de SKX.
Ik heb de J-versie van de 007 en binnenkort komt de 009 er ook aan. Waarom de J? Puur emotioneel inderdaad, het idee dat hij made in Japan is vind ik wel wat hebben. Voor mij geldt ook: als je ze alletwee hebt, mogen de wijzerplaten wel gelijk zijn.
Maakt het uit? Eigenlijk niet
Yup
De hele K versie/J versie discussie is gewoon populair doen over een verder matig horloge
OCD toevallig?
Bezel van een florijn?
Haha misschien…
hoewel ik die Seiko’s toch afraad voor echte OCD’ers met al die alignment issues
@Logie ik vind het zeker geen matige klok als je de prijs erbij bekijkt. Maar ieder zn mening natuurlijk!
Ho ho ho!!! Die laatste zin moet je even richten aan iemand anders
Zelf heb ik een skx007, helemaal mee in m’n nopjes! En als ik er een foto van maak, zet ik de bezel bewust niet mooi uitgelijnd. Krijg je d’r altijd een paar mee op de kast! Lachen man!
Kssst! Terug naar het Rolex Only topic jij!
Eventjes aangepast
Bezel van de mijne is ook niet perfect en af en toe word ik er zelf helemaal gek van laat staan als hij niet in de buurt van de 12 staat!
Niets, ik vind het leuk mensen op de kast te jagen😂
Of uit de kast te krijgen?
Is dat nou een Sarb033 band of zo?
Oyster
Cool! Welkom Nico!
Er zijn op de interwebz hele meters vol geschreven over de perceptie van kwaliteitsverschillen tussen de J en de K versie van uiteenlopende Seiko’s.
Volgens mij maakt het geen zak uit, eerlijk gezegd. Ik heb een K versie met een gemodde SKX171 wijzerplaat, dag/datumschijf en saffier, dus staat de chapter ring uitgelijnd, maar ik heb uitlijn-probleempjes besproken zien worden voor zowel J als K versies.
Volgens mij worden die 7S26 uurwerken ook gewoon machinaal gemaakt, daar zit weinig handwerk bij. De 6r15 uurwerken lopen strakker, maar van de diverse Seiko’s die ik heb gezien met 7s26 uurwerk (een J versie van de BigMil, een K versie van de SKX en een J versie van de Stargate) maakt het niets uit qua afwijking / afregeling.
Is dat niet de pa van Henk?
Na het beluisteren van dit pareltje uit de vaderlandse muziekgeschiedenis vind ik het toch jammer dat mijn achternaam nog tussenvoegsels heeft…