Seiko SKX only (Deel 1)

Van die SKX met de dagaz wijzerplaat, is dat de orginele 009 chapter ring? Ik ben voor een projectje op zoek naar zo’n blauwe en ik heb nog wel een 009 chapter ring in de la liggen.
Voor mijn gevoel is die een stuk donkerder :confused:

Daar zit nu een standaard 007 ring in (lijkt blauw door het saffier).
Maar deze wordt nog vervangen door een compleet zwarte (zonder minute-track) van Dagaz.

1 like

Ah kijk, topspul!

Nu we toch even aan het boffen waren met de kwaliteit van de SKX’en… Mijn SKX007 loopt in 12 uur nu al 30 seconden voor, terwijl hij vroeger maar 10 seconden per dag voor liep. Hij lijkt dus altijd maar te versnellen, maar niet in de lijn van gemagnetiseerde horloges die echt een aantal seconden per uur voorlopen.

Zijn er huismiddeltjes die ik kan proberen of wordt het sowieso laten afstellen? Of zou hij toch gemagnetiseerd kunnen zijn?

Bedankt alvast!

1 like

5 likes

Die kleurencombo doet me denken aan een play doh kleisetje, maar toegegeven het staat erg tof.

3 likes

Subtiel gouden wijzers

3 likes

Ik had net mooi wat envelopjes in de postbus, straks komt de koerier nog met de rest en vanavond post ik een foto van het eindresultaat. Wat zit ik hier al lang op te wachten, zo blij als een klein kind :joy: .

2 likes

Eindelijk de zwarte chapter ring binnen. Subtiel verschil, maar een stuk rustiger.

Voor:

Na:

3 likes

[

Matig… Zeer matig…

Rustig, rustig mannen. Is maar een geintje. Vind het een leuk ding

2 likes

Dit euvel is al eens eerder gepasseerd op HF.
Tips waren toen: Een korte tik met de bezel (
het glas naar beneden)
op een houten tafelblad.

2 likes

Op de punt van de tafel?

Is geen grapje, het werd aangeraden door een aantal techneuten hier.

1 like

Ik geloof je :wink:
Goede tip!

7 likes

Even een kompas er langs. Dan weet je of hij gemagnetiseerd is :slight_smile:

4 likes

Ja anders was ik geen jongetje… of wat bedoel je?

2 likes

Een babyblauwe strap aan een horloge vind ik al … mwahh (understatement) … maar deze combi… is naar mijn mening… @#$%#%*$# (censuur)

1 like

Zal ik voorbij gelezen hebben dan. Ga ik zeker eens proberen, wordt vervolgd!

1 like