Seiko SKX only (Deel 1)

lekker fout op mesh nom nom nom

4 likes

+1

Seiko’s zijn best schokbestendig, maar op tafel gaan slaan is een risico. Eerst kompas check.
Áls het al een hakende balansveer zou zijn, dan zou het tempo waarschijnlijk veel hoger liggen (20min tot uren per dag te snel), dan zou ik eerst even de caseback er af halen en kijken of je onregelmatigheden in de balansveer ziet. Zo ja dan eest dichtmaken en “dial down” in je handpalm slaan ipv op tafel.

Maar ik vermoed dat het horloge gewoon “verloopt”. Low en mid range Seikos zijn niet altijd stabiel op lange termijn. Hoe oud is het horloge? Ik zou even wachten tot hij gestabiliseerd is, zeker als hij jonger dan een jaar is. Dan reguleren.

Eventjes een (weliswaar vrij groot duik-)kompas ernaast gehouden: er is heel lichtjes beweging waar te nemen als ik het horloge ernaast houd. Ik spreek over een paar graden, maar wel reproduceerbaar.
Een lichte tik geven is vanmorgen gebeurd
 voorlopig lijkt het weinig uit te maken, maar ik hou het in de gaten. Mijn SKX is 8 maand oud trouwens.

Bedankt om mee te denken :slight_smile:

Aha, ik was een beetje abuis, niet op tafel maar in de handpalm :+1:

Vannacht bij W2D de Skx007 besteld, de 009 had ik via het forum en ik vind het echt een superleuk horloge voor het geld.

Mocht iemand nog bestellen met de code OUTLETAPRIL2017 is het verzenden gratis

2 likes

Ik ben al voorzien. Anders had ik ze zo weer besteld.

5 likes

7 likes

SKX009 op nieuwe CB

Nog niet zeker of de CB blijft :thinking:

8 likes

Sinds vandaag de 007 ook toegevoegd aan de verzameling. Ik twijfelde tussen de 009 en 007. Na eerst een 009 te hebben aangeschaft volgt nu de 007.

Ik denk toch dat ik persoonlijk meer neig naar de 009 op de jubilee. Anderzijds is de 007 wel weer mooi op een zwarte nato
 originele rubber er direct afgehaald die vond ik niets
 keuzes :wink:

7 likes

(klikken voor scherpte)

6 likes

Welke band heb je hier op de 007 zitten?

Bandrbands tactical. Ik heb eventueel een grijze variant in het te koopgedeelte staan :wink: wel 110/ 70 voor de wat smallere pols

dit is de grijze

3 likes

Weekend modus!

6 likes

Uploaden

4e SKX, 2e 009, 1e J:

15 likes

Herkenbaar! Ik had eerst een skx009 en het heeft niet lang geduurd voordat er een skx007 bij kwam. Nooit spijt gehad van beide aankopen en beide gaan ook nooit meer weg.

1 like

3 likes

Heeft iemand een Atlas bezel op zijn SKX? @Logie, heb jij er al eentje gevonden? Ik zag laatst je topic in de markt. Ik ben benieuwd naar wat meer foto’s ervan en of deze even hoog is als de orginele.

1 like

Heb navraag gedaan, als het goed is komen ze over een maand of 2/3 weer beschikbaar bij dr Seikostan op Ebay.

Hier het linkje van de oude advertentie:

http://m.ebay.com/itm/THE-ATLAS-ONE-MK-II-POLISHED-MOD-CUSTOM-BEZEL-FOR-SEIKO-SKX007-7S26-020-DX-04-A-/301834527138