Seiko SKX only (Deel 1)

Ziet er niet verkeerd uit. Ik heb wel een nieuwe ‘normale’ waffle band van Uncle Seiko mocht je daar toevallig interesse in hebben voor je SKX.

Mijn SKX007, licht gemod met een double domed sapphire en een gesigneerde kroon.

Ik heb net een SKX781, oftewel een orange monster besteld, om de heilige drie-eenheid van Turle, SKX007 en Monster af te maken. Ik kijk ernaar uit!

4 likes

M’n SKX031 met Phoenix 007 strap:

Was m’n eerste grote ebay aankoop en die was gelukkig goed uitgevallen! Met origineel uurwerk dus gelukkig geen ‘frankenstein’-horloge. Recent heeft 'ie goed dienstgedaan na de geboorte van m’n dochter: de bezelring was erg handig met het inplannen van voedingen en de dag/datum gaf me een beetje idee van welke dag het ookalweer was :wink: Binnenkort naar de horlogeman voor een service en dan kan ie weer lang mee.

Vraag: bestaat er een minder spiegelende variant dan hardlex? Ik heb gezocht op een antireflectieve coating maar kon niet iets vinden helaas. Bestaat saffier ook voor dit model en dan met ‘ontspiegeling’?

Nog een vraag: de phoenix nato die ik hier op draag is na een paar weken al gaan uitlubberen :frowning: Is er een manier om dat te herstellen? Ik lees dat secondelijm een optie is, maar weet ook dat nylon smelt bij verhitting. Kan hier geen dun visdraad op worden gelegd en dan met een verhitte metalen pookje aan elkaar gesmolten worden?

1 like

Niks mis met een kleine mod toch? Saffier doet wonderen! Zit zelf te wachten tot CrystalTimes weer orders aanneemt en ik een single dome saffier kan bestellen voor mn SKX031, samen met een Ceramic insert van DLW.

1 like

Ik ben er ook erg blij mee! Vind hem er nog iets meer retro uitzien, doet hem goed

https://crystaltimes.net/?s=SKX031

Hier hebben ze single dome en double dome saffier voor de 031 :slight_smile: (CT051 & CT056) (Met blauwe AR, blanko AR en geen AR)

Edit:
Het nadeel? Ze zijn op dit moment gesloten door Corona…

1 like

Verkoop je toevallig je SKX031? :smiley:

Top, dankjewel! Ik zal afwachten dan totdat ze weer open gaan. Zou zo’n single dome een subtiele bolling hebben of zo’n tuna can idee? Een blanko AR en single dome lijkt me dan wel een goede optie.

Helaas niet, wil er nog langer van genieten :slight_smile: Maar ik zal aan je denken mocht de tijd zover zijn (je weet immers nooit…)

1 like

Ligt aan welke je kiest. De standaar single dome heeft inderdaad een lichte bolling. ze hebben ook een B-model wat zij een “Vintage high bubble” noemen. Die vergroten de dial volgens mij als een malle!

CT051 Dia 30mm – Thickness 3.3mm – Edge 2.2mm

CT051B – Dia 30mm – Thickness 5.2mm – Edge 3mm

dus zelfs daar is enige keuze in :slight_smile:

Edit;
En ik bedenk mij net dat ik hier ook nog een dd mineraal glaasje heb liggen. Er is nog pers onderweg, dus als je nog even kan wachten kan ik tegen die tijd misschien iets meer laten zien.

1 like

Seiko die geen probleem heeft met Tissot te verslinden in deze foto!

2 likes


Zo weer eens uit de kast gehaald.

7 likes

7 likes

Zo. Mn pers was er al een week eerder dan verwacht, dus gelijk lekker bezig geweest. Stalen chapter ring erin, dd mineraal erop en het lijkt al heel wat meer. Nu wachten op die single dome van CT.

foto's!




Voor het hele avontuur:


3 likes

Mooi geworden…:+1:

1 like

6 likes

Groeten vanaf een snikheet Amsterdams dak!

11 likes

Net deze link ook al even in de Vostok modding topic achtergelaten. Maar aangezien hier ook SKX bezels aangeboden worden…

8 likes

6 likes