SKX is een Seiko 5 in mijn ogen. Behalve de rubberen band, voldoet hij aan alle Seiko 5 kenmerken. Niet voor niets zit er (in ieder geval wat ik weet) bij de J-versie een papieren label op de band met ‘Seiko 5‘ erop vermeld, wanneer je hem nieuw uit de doos haalt.
Een van de redenen dat ik het mij afvraag, is dat, hoewel ik het idee heb dat de meesten het niets kan schelen welke versie zij de voorkeur geven, er meer j-versies hier door leden op HF worden getoond dan de k-versie. Dat is dan wel verrassend, want de j-versie is altijd duurder in aanschaf.
Binnen. Het is niet echt stof maar er lijkt iets op de dial te zitten. Weet niet wat. Heb het met een kwastje voorzichtig weggehaald. Denk dat 90% er wel uit is nu maar ik begin scheel te kijken van het loeren door de loep wat een kolere werk is dat zeg.
Grappig. Ik heb een J versie (de rechter bezel) en 2 losse bezels van SKX-en die (volgens mij) van K versies komen. Die hebben beide net iets andere ribbels (linker bezel op de foto). De grap is dat die 2 losse bezels beide niet op mijn J kast passen! Zitten te strak, kunnen niet draaien. Daarom dacht ik dat er een verschil was tussen K en J bezels.
Geen twijfel verder dat mijn J versie nep zou zijn oid.
Wellicht een productie ‘foutje’ of variatie, los van J of K?