Seiko SKX only (Deel 1)

Thanks - dit is mijn insteek ook. Het max zou ik het glas doen. Er zitten hele kleine krasjes in. Dit stoort met niet, maar zou ik het glas gaan vervangen dan wel gelijk voor saffier.

Ja - nu je het zegt en ik het vergelijk met andere SKXen op deze thread, zie ik dat de cijfers te dicht op het glas zitten. Dat had ik ook op de foto’s in de adv kunnen zien. Kan hem daar niet op afrekenen.

Als er in de beschrijving staat dat die orgineel is wel. Maar je kan ook altijd andere insertt of orginele insert erop doen

1 like

Voor mijn 011, heb ik de goud-accenten laten aanpassen naar zwart.
Ik vond dat beter passen.
Dus de bezel en de wijzers.
Alles wel door Seiko orgineel.

Voor mij staat dat beter en doet het meer recht aan de functie van het horloge.

Anyhow, het is allemaal persoonlijk en alles mag :facepunch:

3 likes

Ik heb het gevraagd aan de verkoper. In de adv stond hij als geheel origineel geadverteerd. Daarnaast zitten er een paar krasjes op het glas - was ook geadverteerd als 0 marks.

We shall see :slight_smile: Overall happy met de aankoop en trots dat ik nu ook bij de skx club hoor.

1 like

Ik vind dat de subtiele mods hem mooier maken in dit geval. Thanks voor je input!

FYI
de bezel insert is niet origineel…

edit : o zie al dat je op de hoogte bent

1 like

Yes - vind het jammer, omdat ik echt op zoek was naar een 100% originele. Dit was ook zo vermeld, maar heb inmiddels een compensatie kunnen afspreken met de verkoper en alles is snel en netjes afgehandeld.

Iemand nog een originele bezel toevallig?

Er staat een skx in het blauwe deel met een aftermarket bezel als als full set.
Mogelijk kun je een bod doen op de losse originele bezel?

1 like

14 likes

Mooi die matching bracelets.
Welke heb je op de skx?

1 like

Dat was toen nog de Super Oyster van miltat volgens mij, nu de super o boyer ofzo?

Weekend verder en het lijkt erop dat ik helaas een :lemon: heb gekocht.
Het horloge windt heel moeizaam op als ik het draag en stopt in de nacht en sporadisch door de dag heen (zaterdag veel ondernomen, zondag was een chill dag).
Na google kwam ik uit op een los zittende rotor, maar dit bleek niet het geval.
Wel zag ik dat de rotor moeizaam en maar halve rondjes draaide bij handmatig duwtje.
Het draaide ‘‘plakkerig’’ alsof het magnetisch was (kan het niet beter omschrijven).

Ik heb de verkoper al een berichtje gestuurd, maar heb geen goede hoop gezien dit een priveverkoop was via Chrono en ik het geld al heb laten gaan.

Iemand hier ervaring mee? Of tips voor vervolgstappen; service; nieuwe movement; upgrade movement; etc.

Alvast dank!

1 like

Wat balen zeg! Gelukkig zijn de uurwerken die in een skx zitten niet enorm kostbaar. Denk dat je voor paar tientjes een nieuw (donor) uurwerken hebt. Vermoedelijk is dit zelfs goedkoper dan de service waar die vermoedelijk aan toe is.

2 likes

SKX009 in Chiang Mai bij een temperatuur van zo’n 40 graden :thailand:

8 likes

Dank voor de tip! Daar ben ik nu voor aan het kijken. Lijkt me ook het meest makkelijke om zelf te doen. Ik wacht nog even af wat de verkoper zegt. Heb namelijk om een refund gevraagd. Mocht hij dit accepteren dan ga ik op zoek naar een eerlijke SKX.

1 like

Keuzes!

5 likes

Voor een paar tientjes heb je een compleet nieuw 7S26 uurwerk…

1 like

Heb een Double domed saffierglas in mijn skx007. Weet iemand of ik gewoon alle bezel inserts kan gebruiken in mijn bezel of heb ik vanwege het glas een wat dunnere bezelinsert nodig?

1 like

Ik weet zo niet of het echt een vereiste is maar volgens mij kun je beter een Sloped bezel insert gebruiken. Loopt dan mooier af met het double domed saffierglaasje

Wellicht maakt het qua waterdichtheid (als dat al in het geding komt) niet uit wat voor insert er op komt👍

1 like