Seiko SKX only (Deel 1)

De SKX007J in zijn natuurlijke habitat. Alhoewel. Dat zou op 100m diepte moeten zijn :thinking:

10 likes

Daar zou ik niet vertrouwen op een vakantieduiker. Laat ons zeggen 100ft diep.

Mij hier ook maar eens melden. Al een tijdje mijn 009 in huis, en vanavond al spelende met de camera onderstaande plaatje geschoten

7 likes

Gewoon weer opnieuw kopen :wink:

Vraagje:

Inmiddels ben ik al jaren in bezit van een SKX009J nieuw gekocht bij monsterwatches.

Nu had ik laatst het idee dat het uurwerk wat liefde nodig had. Dit zag ik door moeilijk opstarten van het uurwerk en best snel stoppen na wegleggen. Ik heb dit niet nauwkeurig bijgehouden maar is een gevoel.

  1. Hoevaak of eigenlijk om de hoeveel tijd heeft deze onderhoud nodig?

  2. Heeft iemand tips waar de Skx te brengen voor service omgeving Rotterdam?

  3. Wat zou dit ongeveer moeten kosten.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

± 5 jaar. Meeste van de 7s26 uurwerken worden vervangen voor een ander 7s26 uurwerk of een net iets moderner seiko uurwerk met Hacking en handwinding. Service is meestal niet kosten efficiënt.

Eventueel kunnen de mensen uit de mod gemeenschap ook helpen.

1 like

Dank je. Ik ga dat andere topic inlezen. Blij mee!

Ben misschien een zeur maar ik heb liever dat de “boel” orgineel blijft ondanks de simpele Seiko om het zo maar te noemen. Dus vervangen …

Seiko doet t zelf denk in niet anders.

Je kan het laten servicen hoor, maar reken op 150 a 250 euro

Begrijp hier uit. Vervangen is goedkoper dan service!

Ga dat andere topic is doorspitten en binnenkort langs.

5 likes

12 likes

8 likes

6 likes

Je dag staat verkeerd :smiley:

1 like

Nog steeds totale anarchie op die SKX, wat een rebel is het :laughing:

7 likes

Het is gewoon een prima horloge. Ik heb in het verleden meerdere duurdere Zwitsers gehad, zijn allemaal bijna vertrokkken met uitzondering van eentje. Maar die draag ik ook zeer sporadisch.

11 likes

9 likes

Is iemand hier bekend met een (web)winkel waar ik nog een SKX009 in redelijke staat?
Helaas net misgegrepen bij de aangeboden horloges hier op HF in de recente weken. :sweat_smile:

1 like

Ik volg! Zoek er ook nog ene en denk dat Creationwatches er nog heeft.

1 like

Yep! Voldoende voorraad. Er zijn kortingscode coupons.

https://www.creationwatches.com/products/nl/seiko-mens-watches-208/seiko-automatic-divers-skx009-skx009k1-skx009k-mens-watch-1454.html

2 likes