Seiko SKX vs. Mini Turtle (poll)

De mini turtle heb ik recentelijk verkocht. :wink: Ik vind de kast afwerking van de SKX best hoogwaardig en de dial is simpel ja maar ook niet slecht afgewerkt. De simpliciteit van het horloge is ook een deel van zn charme. :innocent:

Grappig om te lezen dat de meningen zijn verdeeld. Voor mij is de mini turtle toch favoriet. Vooral omdat de schroefkroon makkelijker te draaien is, er geen dag-functie op zit, en hij opgelegde indices heeft.

1 like

Nee, heb alleen maar de Fiffer geprobeerd maar dat was wel een goede kennismaking. De SKX uiteraard wel gehad maar wat een kutding is dat zeg. Net als de mini turtle die ik een paar keer geprobeerd heb.
Nu heb ik een hoop mensen boos gemaakt :scream:

Beide gehad, inmiddels alleen nog de SKX. De SKX is in mijn ogen een icoon die past in het rijtje met andere illustere duikers zoals de Seamaster en Sub. Het is (was) een retegoedkoop horloge maar hij klopt gewoon. Pure functionaliteit. Toolwatch pur sang. De Mini Turtle is een grappig ding, prima uurwerk en prettig formaat. Maar ook een tikje uit balans en optisch gewoon minder fraai.

Ik heb een 013 en een 007. Geen turtle.
Vind het geen mooi model.
De 013 draag ik minder dan de 007.
Vind de 013 kwa dikte en diameter iets minder mooi.

Ik kan hier lange verhalen gaan tikken, maar doe het niet. Ik heb m’n SKXen allebei verkocht, maar de mini Turtle is er nog.

Daar staat het lange verhaal.

1 like

Kwalitatief is de Mini Turtle superieur aan de SKX 007/009. Dat zit hem in de mooiere indices, het betere uurwerk, het grotere comfort en de nipt mooier afgewerkte wijzers.

Bezel actie blijkt na drie jaar eigendom identiek, al leek hij eerst strakker op de Mini Turtle. Dat je model a mooier vindt dan model b is geen maatstaf voor kwaliteit, denk ik dan maar weer. :blush:

Tenzij “klasse minder” niet als kwalitatief bedoeld was, uiteraard.

1 like

Beide gehad en mijns inziens de SKX de beste van de twee. De mini Turtle vond ik maar een gek rond ding. De SKX is een icoon en klopt gewoon.

1 like

Zoals zo vaak in veel woorden fout. Skx of turtle. Mini turtle is net niet.

1 like

Wacht, ik vraag het even aan Robert Redford.

3 likes

Zoals zo vaak, in zo weinig woorden ook zo fout. Die voor je:

Uemura is de shit, vele malen beter dan een Turtle.

Een oude man die ook maar betaald werd om 'm een tijdje op een boot te dragen? Maar even serieus, waarom haal je Norman Schwarzkopf er niet bij joh?

Stormin’ Norman was toch de Diego Maradona van het Amerikaanse leger:

image

Het helpt wel dat de SKX 26 jaar in productie was en voor 140 Euries van elke website van hier tot Singapore te vissen was, terwijl de Mini Turtle al na 2 jaar een eenhoorn was.

1 like

Sla017 is de shit, vele malen beter dan een Uemura. Maar daar ging t niet over.

Van die 2 (skx vs mini turtle) vind ik de skx oprecht mooier.

1 like

Zijn we het toch nog eens eens. Man, wat een ding.

Een prima mening. Ik misschien ook wel op leer, maar op NATO is het even steven. Ik kan de SKX af en toe missen, zeker die 171 mod met 007 bezel.

Maar kom niet met de Turtle aan. Die zijn altijd een soort van kut, dan liever een Samurai.

Als het aan jou lag was het toch een Citizen NY0040, als ik me dat goed herinner?

Agree. Samurai > skx > mini turtle. Turtle vind ik misschien leuker dan skx :speak_no_evil:

Uiteindelijk wil iedereen toch de pre-prospex Shogun.

Wat mij verbaast is dat er nog geen Monster fan om de hoek is komen kijken die ons allemaal voor gek verklaart, om vervolgens prompt van achter aangevallen te worden door een vliegende Tuna Can.

2 likes

Tuna en monster vind ik echt niets.

1 like

Omdat de SKX toen nog niet bestond. Stormy Norm droeg waarschijnlijk een 7548.

On topic: voor mij altijd de SKX boven de Mini Turtle. Vooral ook vanwege het iconische design.

De SKX is gemaakt vanaf 1996, toch? Tot 2020 of zo? Stormin Norman was, wat, bekend omwille van de eerste golfoorlog in, 92 of daaromtrent? Shit zeg. Nooit bij stil gestaan.

Misschien als je graag een turtle draagt, maar een wat minder grote pols hebt, is de mini turtle een mooie oplossing?

Ik heb zelf een Tuttle, mini-T en een SKX.
Ovaal, afgerond en rond. Elk zijn eigen signatuur.
De Turtle en SKX vind ik even hoog scoren.
De mini T is een tussenvorm die mij minder ligt, draag ik ook minder/weinig.

Ik vind de Citizen NY0040 Promaster inderdaad een veel beter horloge dan de Seiko SKX. Dat klopt.

1 like