Seiko SKX009(J) - Echt of nep?

Dit is een solid bracelet toch? Is niet origneel SKX, die heeft een folded.

Hahaha, handtekening?!

Dit is de originele 44G1JZ, die is volgens mij gewoon solid.

Zegt me niets. Is dat het bracelettype?

Naar mijn weten zijn de Seiko Jubilee banden inderdaad zoals op jouw vorige foto. Solide schakeltjes aan de buitenkant, holle schakeltjes aan de binnenkant.

2 likes

Het gaat om de schakels in het midden mannen.

1 like

Ja, dat is het bandje waar de SKX009K2 en de SKX007K2 origineel op geleverd werden. De SKX009J en de SXK007J zijn origineel alleen op rubber geleverd. Er bestaat dan ook geen J1 en J2 versie, in tegenstelling tot de K1 en K2. Respectievelijk rubber en jubilee.

3 likes

Ok, weer wat geleerd. Ik heb mijne al lang geleden verkocht maar dacht dat die ook gevouwen was.

1 like

Die zijn in beide gevallen folded.

Er kleeft ongetwijfeld meer risico aan het doen van een aankoop op Marktplaats dan het doen van een aankoop bij de meer gerespecteerde leden/verkopers op dit forum, maar om het gelijk helemaal af te raden vind ik wel drastisch.

Mensen moeten zich bewust zijn van de risicos van Marktplaats, zich goed verdiepen in hetgeen wat ze kopen en de echtheid ervan goed onderzoeken.

The Best Conspiricy

Nogmaals @Jansenzoon er staat een SKX007J te koop op het forum, ik zag dat de eigenaar hem zelf willen houden maar misschien kun je hem overhalen.

https://www.horlogeforum.nl/search?q=SKX%20category%3A12

Bedankt voor de tip! Ik heb echter al een leuke deal met een forumlid (initieel via Marktplaats tot stand gekomen). Zal zodra de deal gesloten is een NA posten.

2 likes

Het snelste is het vaak te zien aan het ontbreken van de bracelet code op de endlinks

1 like

Wat hier verder opvalt is dat het systeem om de band in te korten niet klopt (zie de schuifjes rechtsboven).

link

Bij dit systeem, wat je vaker ziet bij oude/goedkope banden haal je als het ware de kern uit de schakel zelf. De originele band werkt ‘gewoon’ met pinnetjes.

Is deze band echt (stock) of nep (aftermarket)? Ik heb ook ergens gehoord dat dit was hoe Seiko vroeger Jubilee banden produceerde voor de goedkopere modellen, klopt dit?

Het is in ieder geval niet de originele SKX band, ik durf niet met zekerheid te zeggen dat die nep is, maar neig er wel naar.

1 like

Ik heb ook zo’n Seiko band gehad. Alles gevouwen. Niet voor een SKX trouwens.

Beste Forumleden,

Jullie maken vele aannames hier die niet altijd op waarheid en feiten gebasseerd zijn.

Ik ben degene die het horloge op Marktplaats aanbied onder de naam “Roger”.
Aangezien het een hobby is en je één horloge kostenloos op MP kunt aanbieden, biedt ik ook horloges aan via het account van mijn vrouw Cindy.

Verder heb ik niets van doen met de verkopers in Lijnder/Badhoevedorp.
Weet ook niet hoe men daar bij komt.

Wat het horloge betreft kan ik jullie garanderen, dat het origineel is (wijzers, chapter ring, wijzerplaat, kroon, uurwerk).
Daar staat ook allemaal transpararant in de advertentie. Zo ook wat aftermarket is.

Iedereen mag het gerust laten testen/controleren. Zo niet, dan geld terug.

Commentaar en eigen mening hebben is geen probleem.

Echter mijnsinziens is het wel zo netjes om objectief te blijven en je te baseren op feiten, alvorens zomaar willekeurige zaken te schrijven over horloges danwel mensen.

Men mag mij altijd contacteren en krijgt een eerlijk antwoord. De referenties op Marktplaats geven dat hopelijk ook aan

Mvg,…Roger

1 like

Moest je daarom een account aanmaken hier? Maak je niet zo druk man…

1 like