Zeker! M’n eerste Rolex had een mis-alligned bezel insert. 10 jaar mee rondgelopen omdat ik dacht dat IK gek was toen ze de insert een keer hebben vervangen
Proberen jullie me gek te krijgen of zo? Er zit toch een puntje aan die wijzer. Die mat/glans afwerking maakt toch geen 6 minuten, ofwel een tiende uur goed…
Als je inzoomt lijkt het alsof de uurwijzer nog iets zou moeten doordraaien totdat hij tussen de lijnen staat…
Nee hoor, ben het helemaal met je eens Ffelix. Ik zou m oprecht terug sturen. Dit heeft je toch zo’n 1000 ballen gekost neem ik aan… Dat is minstens 750 euro te duur voor een niet uitgelijnde wijzer.
Hahaha, i was er toch heeeeeel blij mee
Tja jammer.
Ook jammer is dat de uur- en minutenwijzer uitmonden in een punt. En de secondenwijzer gewoon een rechthoekig blokje lume is.
Nee nee ik probeer je niet gek te maken , ik ben over dit soort dingen compleet OCD, dus stuur 'm gewoon terug!
Cool! Dankjewel! Nou heb ik de minutenwijzer nogmaals op 12 gezet, zou je alsjeblieft de 5 uur markering en de uurwijzer op deze manier eens kunnen markeren met rood op bijgevoegde foto?
Wat maakt dat uit? Als je niet tevreden bent stuur je hem terug.
Voor wat het waard is: Ik zou hier ook niet heel vrolijk van worden.
Nogmaals heel hartelijk dank. Dit maakt in een beeld inzichtelijk wat ik bedoel. Makkelijk als ik eea wil uitleggen waarom ie retour gaat.
Nee je bent geen zeurpiet. Terugsturen dat ding!
Ik zou me er gek aan ergeren en als je hem ooit wil verkopen dan zal de koper hier zeker op gaan afdingen. Als hij al niet direct afknapt.
Een of twee minuten zou ik zeker niet op kijken. Dat zou ik rekenen onder mijn oog/lichtval/mechanisch uurwerk, wijzers met de hand geplaatst, etc. Dat zou voor mij binnen de marge vallen gezien de prijsklasse. Maar niet 5 minuten of zelfs meer…
Daar kan ik dus ook niet tegen. Call it OCD.
Ik besteed soms drie kwartier aan wijzerplaatsing. En dan ook nog datumwissel binnen pakweg 2 minuten van middernacht… …is ook niet makkelijk hoor!
Nee. Voor 900 ballen en meer mag je verwachten dat bezel en vooral wijzers uitgelijnd zijn. Of je moet Seiko direct een bericht doen of ze dat onder garantie fixen.
Bezel alignment kan ik me overheen zetten, dat had ik ook op m’n Glycine Airman, trouwens, dus Seiko is de enige niet. Maar wijzers… Dat moet goed.
Hier is de urenwijzer al over de vijf heen, met nog 5.5 minuten te gaan. Ik zou helemaal gestoord worden.
Ik zou al gek worden als mijn tuinhekje zo scheef stond
Ik snap je frustratie bij een nieuw horloge zeker. Zou ik ook gek van worden, zeker gezien het bedrag.
Aan de andere kant; wacht 25 jaar en het is gewoon charme…
Ik vrees dus dat het niet de uitlijning van de uren wijzer is. Dan zou hij dit toch bij elk uur moeten hebben. Of dus sowieso overal, maar controleerbaar bij elk hele uur.
Maar tussen pak ‘m beet 7 uur en 12 uur is hij wel goed. Dus dan staan die 4 niet netjes op de wijzerplaat? Of de andere 8 niet, in combinatie met uitlijning van de wijzers.