Seiko SPB uurwijzer, ben ik een zeurpiet?

WKoA, ik hoef hem niet meer. Bedankt, mag ik even vangen?

Ja, maar ik hoef m’n geld niet terug. Ik vind het een knettermooi horloge! Ik wil er voor die duizend euro alleen wel een die g’dumme met de wijzers de juiste kant op wijst. Dat moet Seiko voor dat geld toch kunnen? :face_with_raised_eyebrow:

Dan zou ik hem alsnog retour sturen onder wkoa en een nieuwe bestellen. Als je hem retour stuurt voor garantie zit je straks een maand te wachten tot hij terugkomt uit reparatie.

2 likes

Oeh, goeie. Niet (helemaal) eerlijk, wel slim. Nadeel: zit straks de volgende met dit horloge die het misschien niet direct doorheeft en komt Seiko er toch nog mee weg.
Als ik even omdenk: misschien als ze hem insturen voor reparatie kijkt er deze keer iemand naar die er wel echt even tijd in steekt om het horloge helemaal “naar rechts te richten” aangezien hij daar dan speciaal voor komt. Krijg ik uiteindelijk deze, netter afgesteld terug. Bij weer een nieuwe is misschien weer iets anders loos.
En wat kan mij een maand uiteindelijk schelen?

Inderdaad retour!

Of je nu een zeurpiet bent of niet, het stoort je.

En dit gaat het blijven doen waardoor die of wegstoft of heel snel in het blauwe gedeelte verdwijnt met mogelijk schuldgevoel en een te lage prijs

Retour is nu duidelijk. Nu de vraag: retour, geld terug en een nieuwe bestellen. Weer met risico dat er iets niet klopt. Of deze terugsturen met de melding: maak deze maar kloppend? Ik begrijp dat Seiko wel een prima klantenservice heeft.

Je hebt binnen de zichttermijn geconstateerd dat het horloge niet voldoet aan je verwachtingen. Daar is helemaal niks oneerlijks aan.

Als jij het op je neemt dat je een horloge tegen nieuwprijs in deze prijscategorie koopt wat pas voldoet na een herstelactie om mensen hiervoor te behoeden die je niet kent ben je een grotere vent dan ik ben.

3 likes

Wel vriendelijk dat je het uitlegt als: om een volgende te beschermen. Ik ga graag in die redenering mee, omdat ik dan inderdaad nobel overkom.
In werkelijkheid zou ik het slecht trekken als de volgende ‘m koopt en Seiko is er toch nog mee weg gekomen om voor 1000 euro een horloge te verkopen waarvan de wijzers niet goed de tijd aangeven. Zelfde resultaat, andere emotie.

Geld terug en nieuwe kopen bij een AD die je kunt bekijken.

Als ik me niet vergis was een seiko AD die bij je thuis komt tijdens de crisis en een bak korting gaf. Weet alleen niet meer welke.
Valt in deze tijd vast ook wel wat mee te regelen.

Of nogmaals bestellen en hopen dat die wel goed is.

1 like

Oh echt? Namen dan! :wink:

Zal eens zoeken.

@FFelix

https://www.instagram.com/tv/CI25W-anIT6/?igshid=17kozd7qu73ut

Als ik me niet vergis verlengt nu de lockdown ook verlengt is

Hartelijk dank! Ik zal ze eens bellen. Supergaaf!

1 like

Dit is een maandagochtend Seiko!
Maken of ruilen maar dit kan niet doorgaan.

2 likes

Dat heeft te maken met de datumverzetting. In genoemde periode staan de wijzers van een Seiko nooit perfect. Na middernacht klopt het dan meestal weer.

Oh, en dit is allemaal niet gebonden aan een maximum prijsklasse hoor. Ik ga geen merken noemen, maar er zit semi-high end spul bij.

2 likes

Ah, dat is toevalligerwijs hier dus andersom. Dus is het dan toch “alleen” een uur wijzer uitlijnen?

Alle wijzers moeten er af om opnieuw uit te lijnen. Altijd.

1 like

Ja, de uurwijzer verplaatsen zonder de minuut en de secondewijzer te verwijderen lijkt me sowieso lastig…
Edit: hoewel, misschien de minuten even met de kroon een stukje doordraaien terwijl je de uren met een wattenstaafje tegenhoudt. Vaak ben je te bang! :joy:

Je weet niet wat er dan stuk kan gaan. Ik wel…

Sorry, was een grapje. Alles wat je forceert gaat kapot. Niet alleen horloges. Zoveel heb ik ondertussen wel geleerd in mijn leven. :roll_eyes: