Seiko SPB053-SPB083-SPB149 een korte vergelijking

Vooral de sluiting, verder valt het mee maar top is wat anders.

2 likes

Het is puur dat extra klepje bij de sluiting dat rammelt. Echt zonde.

Daar komt ook nog bij dat de end links niet breed genoeg zijn voor de lugs en er dus een heel klein beetje ruimte tussen zit.

Overigens, misschien kun @sq100 er in december ook de SPB187 naast leggen!

1 like

Dat zou het overzicht wel compleet maken. Eerst eens zien waar ze mee komen, een mooie limited of special edition.

Aha. thanks.
Dan wacht ik op de releases van strapcode. Die banden zijn wel altijd dikke prima.

Ik ben niet erg onder de indruk van de meeste aftermarket banden, kwalitatief ziet het er vaak dik in orde uit, maar ze gaan zo vaak de mist in met het ontwerp van de bandaanzet (te lomp).
Doe mij maar OEM, ik heb daarnet in een ander topic gelezen dat het goed is voor de beleving en waardevastheid.

De band van de 053/083 en de 149 onder elkaar.

5 likes

True.
Ga eens zoeken naar een SBDC053 bracelet, als de sluiting niet bevalt kan ik die altijd ook vervangen

Mooi vergelijk :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Echt top deze gedetailleerde vergelijking en mooie foto’s hoor!

1 like

Mooie vergelijking! Leuk om te lezen dat je ze zo uitgebreid naast elkaar hebt gelegd

1 like

Echt een hele mooie vergelijking en goed uiteengezet! Ik heb zelf de SPB051 en ben er zeer tevreden over. Ik vind dat hij qua uitstraling tussen de SPB083 en SPB149 in valt. Minder sportief dan de 083 en wat minder behouden dan de 149. Ik zou die SPB083 ook graag willen hebben, wat een plaatje!

Zit er nog veel verschil in gewicht tussen de horloges?

1 like

Met of zonder band?

Ok, ik heb een beetje gesmokkeld, want de band zit weer op mijn SBDC059, dus ik hoop niet dat het verschil komt door de zwaardere groene wijzerplaat :joy:
Alle banden hebben 3 uitgenomen schakels.

12 likes

Hehe geinig, de kleinste is dus toch ook de lichtste.

1 like

Geen grote uitschieters t.o.v. elkaar.

Ik zat gisteren op Youtube de review van Spencer Klein te kijken over zijn SPB147. Hij heeft een exemplaar waarvan de verf rond de lumepip in de bezel niet egaal/volledig aangebracht is.

Nu heb ik mijn pip ook even als macro geschoten en het lijkt dat Seiko hier wat werk aan de winkel heeft. De afwerking is inderdaad niet je van het.
Meer exemplaren hier waar dit opvalt?

En gewoon nog een macro omdat het kan.

Dit staat erg goed, vind ik

4 likes

Dat is de bracelet van de 143 toch ?

Neen. Is van de SBDC053

Kik maar

1 like

Staat inderdaad goed, hoe is de sluiting? Beter dan het orgineel?

Weet ik niet, de SPB147 heeft geen stalen band. De band van de 143 heb ik niet gezien.

De sluiting is prima, maar kon beter

1 like