De Halios Fairwind.
Dat is geen Zwitsers horloge. Halios is een Canadees bedrijf, een microbrand die door eigenaar Jason Lim vanuit Vancouver wordt gerund. EDIT: Ik zie nu dat @MvdV92 het over Zwitserse horloges heeft, jij hebt het over Zwitserse uurwerken. Excuus.
De Halios is overigens wel dunner. Da’s bij de SPB14x serie nog niet zo erg, maar wat ik niet snap is de major fail van Seiko om zowel de opvolger van de Seiko BigMil field als ook de Alpinist 1959 her-interpretatie gewoon 13,3mm dik te maken. Voor een field watch. Bij de Alpinist met kompasbezel was het een soort van acceptabel, maar bij de field horloges is het gewoon ruk.
Dat gezegd hebbende, voor een duiker heeft de SPB fijne proporties. De kortere lugs maken 'm een grotere bandenslet dan de relatief lange lugs van de Fairwind, ofschoon ik die ook supercool vind.
Ik heb de 143 nog niet in het echt gezien, maar voor mijn gevoel heeft de 145 net iets meer sjeu dan de 143. Daarom heb ik die gekozen.
De 149 was de eerste die ik kocht, mede omdat dit een limited is en ik geen risico wilde lopen deze te missen, maar de 147 stond bovenaan de lijst. Ze blijven gewoon alledrie bij mij.