Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Zit te twijfelen om deze te bestellen bij strapcode, zo ben ik van de duikersextensie af en (hopelijk) geen gerammel meer.

Weet alleen niet of het matched qua kleur…

1 like

Ik heb een ratcheting clasp gekocht van strapcode en die op mijn OEM seiko band bevestigd. Geen gezicht. De band is veel minder dik dan dat de clasp ruimte biedt, krijg je dus zo’n opening vanaf bovenkant sluiting en het begin van je band. Inmiddels weer verkocht.

Jouw beste optie is wachten tot strapcode later dit jaar hun bracelets aankondigen voor de SPB14X serie.

Die had ik ook gezien en even getwijfeld maar leek mij erg lomp. Ik had de bovenste net besteld voor jou bericht… dus… we gaan t zien…

Hmm, laat maar een foto zien alsie er op zit. Als hij goed past bestel ik hem ook, maar ben er bang voor

Zal ik doen, heb je nog een foto van jou clasp gemaakt?

1 like

Helaas niet… Het was ook echt geen porem

Misschien wel door deze discussie heb ik de stalen band maar weer eens gemonteerd. Zoals bij zoveel horloges met stalen banden is het toch een beetje saai, dus het zal niet lang duren voordat er weer een ander bandje op zit. Op een of andere manier komt dit fraaie horloge niet helemaal uit de verf op een stalen band.

8 likes

Pfoe, ik vind het toch een mooie combi hoor!

Het is mijn persoonlijke kijk uiteraard. Ik ben niet echt fan van stalen banden.

Waar draag jij hem voornamelijk op dan? De siliconen band?

De mooiste combi…:+1:

De rubberen band is voor mij helaas te lang. Ik draag hem voornamelijk op een blauwe of goudgele sailcloth, een zwarte tropic en een grijze nato. Stuk voor stuk mooie combi’s.

Even wat plaatjes erbij gezocht. Dat doet het altijd beter op HF :wink:

Voor mij komt het horloge en vooral de kastvorm zo veel meer tot zijn recht.

25 likes

Staat allemaal tof, horloge kan bijna alles hebben.

1 like

Heel mooi, vnl op die blauwe canvas strap! Ik krijg bijna zin om ook een aan te schaffen :smiley:

2 likes

Heel gaaf. Tweede foto. Wat voor een bandje is dat?

1 like

Die blauwe is een sailcloth zo te zien. Mijn ervaring is dat die erg stug zijn, tot het oncomfortabele af. Een dunne canvas is veel soepeler.

1 like

Dank! Dat is een Barton sailcloth.

Klopt. Het kost echt even tijd voor zo’n band comfortabel zit. Regelmatig buigen zorgt er voor dat ze soepeler worden. De sailcloth banden hebben wel echt een andere uitstraling dan canvas banden. Ze hebben meer glans.

1 like

Thx, ga ik meteen bestellen. 20 mm voor de 149?