Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Wit is wel Fris en cool :grin::sunglasses:

Ruil mijn SPB051 er wel op in hoor :wink:

2 likes

:blush:

1 like

Ja, staat en draagt top. Je kunt een tropic goed recht afsnijden door de ribbels op de rand als geleiding te gebruikten. Niet dat ik dat gedaan heb, maar het zou kunnen :grin:

10 likes

7 likes

10 likes

5 likes

Ik krijg echt in geen mogelijkheid die metalen strapcode band geïnstalleerd. De springbars passen gewoon niet :thinking::sweat_smile:. Heb de endlinks nu eraf geschoeft.

Iemand tips? Horloge viel al bijna op de grond :hushed:.

1 like

Bij de onderste foto zie je rechts dat de pin erin zit.
Maar links moet nog een behoorlijk stuk.
Zou voorzichtig zijn.
Mocht het niet lukken, dan maar terug sturen.

1 like

Veel voorkomend probleem met die miltat banden. Op de een of andere manier is er altijd 1 kant van een push-pin die met geen mogelijkheid bij het gaatje kan komen. Ik zit vaak ook eerst een uur te hannessen. Meestal past het toch wel maar vaak met een sterke watchtool of pincet en het uitoefenen van veel kracht. Als het dan echt niet lukt dan zal strapcode je waarschijnlijk andere push-pins sturen.

Motiveert niet om even snel van bandje te wisselen in ieder geval.

1 like

Endlinks zit ook niet goed tegen de kast aan op de onderste foto.

Klopt. Maar dit was voor de foto. Aanduwen of niet, veranderd niets. Nogal een domper.

Hmm… miss een punt tang proberen? :sweat_smile:

Heb strapcode al gemaild. Dat ze die tolleranties ook wat groter zetten. Liever een 10de speling dan een band die in geen mogelijkheid erop te krijgen is.

1 like

Hebben ze je per ongeluk een band voor de SBDC051 gestuurd? Die lijkt hetzelfde maar past niet op de SPB. Dat is eerder in dit (lange) topic al eens aan de orde gekomen.

Raar dat het niet past, als het goed is heb ik dan dezelfde en had geen enkel probleem, moest wel redelijk stevig drukken met de tool.

Ik had de tool overdwars er tussen gezet en hem zo het laatste zetje te geven.

1 like

Bedankt Rick, maar echt in geen mogelijkheid op die manier erop te krijgen . Zwaar balen. Heb ondertussen vanalles geprobeerd en door het schuiven van de springbars de lugs nogal bekrast.

Nu zaten hier al behoorlijk wat krassen van mijn voorganger. Dus maakt me het minder uit.

Al lang niet meer zoveel gevloekt.

Edit: 2 springbar tools verbogen🤣. Kap ermee en wachten op strapcode. Raad ik ze aan? Hell no. Dit mag niet kunnen naar mijn mening voor een band + Verzending van 150 dollar.

1 like

Helemaal mee eens! Normaal reageren ze wel aardig snel

1 like

Nou, het is gelukt :crazy_face:.
Niet dankzij strapcode, want die kwamen met het verhaal van de verschillende kasten en schuiven de schuld naar seiko. Onacceptabel maargoed.

Ben net naar de AD geweest en hier 1.5mm springbars gehaald. Dat gaf genoeg ruimte. Eens flink langs alle kanten getrokken aan de band en hij lijkt stevig vast te zitten.

11 likes

Mooi dat het gelukt is.

1 like

Pffff uiteindelijk nog goed gekomen .

1 like