Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Jullie hebben gesnurkt jongens, mijn 147 heeft een nieuwe eigenaar.

Genoten ervan, maar het was tijd voor wat nieuws! Dank voor de leuke tijd in het topic en ik spied stiekem nog wat mee (misschien een x een 143?!)

5 likes

Op staal ziet 'ie er idd ook heel vet uit!

1 like

Ik heb met ontsteltenis kennis genomen van deze brute exit :scream: :grinning:
Ben wel heel benieuwd waar je oog op is gevallen, want je hebt vast al een plan voor een opvolger?

1 like

Ik ben mij aan het orienteren. Niets zo moeilijk als een horloge kopen wat een blijver moet zijn :rofl:

Ik denk dat ik even de horlogepot wat verder aan ga vullen en dat er dan mogelijk een seamaster gaat komen. Die wil ik wel eens proberen.

Even vloeken in dit topic :see_no_evil::

5 likes

Een seamaster is altijd :ok_hand:

2 likes

Een aquascaphe zoals jij hebt staat ook op de shortlist haha

Zoals ik zei: lastig lastig :rofl::grimacing:

1 like

Heel bekend ’ probleem ’ :stuck_out_tongue_closed_eyes: wil er ook nog 1 bij .
Seamaster ,of toch weer een Squale een BB36 of 41 pfffff.
Maar het zoeken , filmpjes kijken is ook heel leuk .
De Aquascaphe is wel echt een heerlijk draagbaar horloge hoor.
De SPB was bij mijn pols wat topzwaar of hoe ik het ook moet omschrijven. Bleef nooit lekker op zijn plek zitten of ik moest de band wel heel strak doen.
Met de Baltic en de BB58 heb ik daar geen last van .
Heb ook nog een SKX mod en die heeft het ook een beetje.

1 like

Ja met zijn 13mm was het voor mij ook een knoepert de 147. Maar ik sluit niet uit dat er een x een 143 komt weer.

Die baltic is wat minder dik dus kan me voorstellen dat ie anders draagt inderdaad.

1 like

In ‘t zonnetje vanmorgen

#crosspost

9 likes

Denk ook dat het niet zo zeer de dikte als wel de vorm van de kast is ?

Volgens mij is het 13 vs 11mm dus dat zal je wel merken ja. Kast van de 14x is natuurlijk ook nogeens hoekig. Dus beetje van beiden misschien?

1 like

Zo zie je maar hoe persoonsgebonden het draagcomfort van een horloge is. Heb hier zelf namelijk totaal geen last van en draagt heerlijk.

Ben nu wel nieuwsgierig hoe die Baltic draagt. Ook een zeer mooi ding en spookt met regelmaat door mijn achterhoofd

1 like

Is een stuk lichter in gewicht en de kast is iets kleiner . Bezel iis 39 maar steekt dus iets buiten de kast .
De Baltic is wat onopvallender maar ga je je hem goed bekijken zie je de structuur van de sandwich dial en de mooie print .Verder mooi domed saffier en een keramische inlay met lume .
Kan je altijd nog wat foto’s sturen , wil ook niiet het SPB topic vol met Baltic zetten .

1 like

Ik heb zojuist die nieuwe versie gezien op nato. In eerste instantie dacht ik dat het letterlijk hetzelfde horloge was als de 147, maar in realiteit ziet deze er een stuk beter uit moet ik zeggen. De kleur is net iets anders, maar belangrijker nog, de wijzers zijn gewoon metaal ipv goudkleur. Maakt echt een groot verschil!

1 like

Heel benieuwd , heb 'm nog niet gezien in het echt .

1 like

Terug op staal vandaag, in afwachting van een nieuwe Tropic.

3 likes

7 likes

14 likes

Is dit die nieuwe?

1 like

Nee, gewoon de 147 maar wel met de band van de nieuwe :slight_smile:

1 like