Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Van mij loopt veel te snel, maar allignment is goed. Ik ga de mijne binnekort zelf reguleren op de opleiding. Eerst even onder de timegrapher want ben wel nieuwsgierig hoe die verder loopt.

Mooi dat die van jou zo lekker is!

Lastig om mooi op beeld te krijgen, maar blijf dit model toch wel echt leuk met een eigen ‘smoel’

10 likes

Klopt, dus die moeten ze er ook zeker niet bij doen. Ik vind die historische achtergrond (hoe commercieel misschien ook) wel wat toevoegen aan een horloge.

1 like

Idem hier. +2 seconden per dag ongeveer.

8 likes

Even jullie mening…

Ik zie de SPX14X regelmatig in het blauw voorbij komen. Is de SPBX voor jullie een blijvertje?

Twijfel je zelf?

Voor mij is het zeker een blijver. Voor altijd weet ik niet maar een alternatieve duiker die een beetje in de buurt komt qua prijs en maat en die er zo mooi uitziet is mij niet bekend. Dan moet je weer een behoorlijke step-up denk ik.

7 likes

Nou precies dit! Ik ben er nog steeds erg blij mee en vind met de 147 die ik heb wel echt een eigen smoel hebben. Maar hij zit niet echt in het rijtje waarvan ik zeg die ga ik nooit weg doen…

De 147 vond ik voor mijn pols net een tatje te groot. Ja, ik heb :t_rex: polsen

Was hij 39mm geweest met die lugs, dan was ie zeker gebleven. De specs zijn gewoon euforisch.

Sinds ik de tudor pelagos heb moet ik eerlijk bekennen dat de 143 niet veel aan bod komt. Maar om hem weg te doen vind ik ook weer zo wat…… het blijft een heel gaaf horloge. Die sunburst grijze wijzerplaat :ok_hand:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2:

Voor mij is het een blijver…

8 likes

Helemaal eens. Mooie foto ook! :+1: Die wijzerplaat is soms lastig te vangen.

1 like

11 likes

Mocht iemand hier nog een 143 van de hand willen doen (het liefst de oudere versie) dan hou ik mij aanbevolen om deze eventueel over te nemen. PM is welkom.

1 like

Heb je een pm gestuurd.

7 likes

Je loopt achter…:thinking:

1 like

Toen ik de foto plaatste zag ik ‘t ook, heb ‘m meteen een dagje verder gezet. :wink:

1 like

Crosspost

12 likes

Waar kan je hem zonder al teveel import bestellen? Dank is groot😜

1 like