Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Knippen in die band is voor mij een brug te ver.

Gelukkig houd ik wel van

1 like

Zou het voor mij ook zijn hoor … :sunglasses:

1 like

Daar kan mijn OCD ook niet tegen. Ik heb een waffle strap in het zwart gekocht voor de 143. Ze hebben het hier ook in het blauw. Ik weet alleen niet of het te fel blauw is.

8 likes

Topband, bevalt uitstekend!

Ik zou het zelf ook niet gedaan hebben, maar het is keurig gedaan en als je het niet weet zie je ook niet.

1 like

Dit ziet er wel gaaf uit zag. Waar komt die band vandaan?

Is nog iemand die zo’n uncle Seiko waffle en/of een flat vent over heeft?

Komt van Cheapest Nato Straps vandaan.

1 like

12 likes

9 likes

Saaie grijze dag kan best inspiratie opleveren voor een foto!

Ik was op zoek naar zwart-, grijs- en zilverkleurige dingen. Het zwarte karton had ik van de week gekocht bij een boekenhandel. Dit was de voorbereiding. Groen poetsdoekje van de Pearl om alle metaalkleurige oppervlaktes even te ontdoen van vingerafdrukken :grin:

Na wat schuiven van de spulletjes is de setup is opgesteld. De zwarte schoenendoos hield ik boven de iphone camera om reflectie te voorkomen. Horloge terug gezet naar 10:00. Dit doe ik bewust zodat ik eerst wat oefenfoto’s kan maken. Zo heb ik voldoende tijd om uiteindelijk om 10:10 het uiteindelijke plaatje te schieten.

Dit was dan de foto zonder bewerking… ziet er saai en flets uit:

En zo kun je je toch nog eventjes vermaken op een saaie regenachtige dag :joy:

24 likes

10 likes

Check! Bedankt. Zijn die geribbelde bandjes nou ook wat dikker dan een normale NATO band? Op de foto’s lijkt dat altijd wel zo.

2 likes

Het valt heel erg mee. Ik had ook verwacht dat ze iets dikker zouden zijn, maar voel en zie nauwelijks verschil.

@junior, jouw foto is lekker fleurig! letterlijk en figuurlijk haha.

2 likes

Crosspost, de SPB143J1 met een Strapcode 20mm Super-J Louis Watch Band compatible with Seiko SPB143 63Mas 40.5mm, 316L Stainless Steel Brushed V-Clasp × 1.

Ondanks dat het een speciaal voor type SPB143J1 curved ends bewerking is, was er nog het nodige voorzichtige vijlwerk voor nodig om de band en de pushpins in lijn te krijgen met de horlogekast. Als het zover is dat de band op de kast past, dan heb je een onweerstaanbare combinatie!

Om de ‘look’ uit te proberen had ik een 20mm WatchGecko Jubilee horlogeband geleend van een ander horloge. De SPB143J1 ziet er super uit met dit type band.

Smaken verschillen natuurlijk, maar de Seiko SPB143J1 met deze jubileeband is onweerstaanbaar. Het draagcomfort aanzienlijk beter dan de originele oysterband en rammelvrij.

10 likes

Cross post, deze doet ‘t ook goed op ‘n rubberen nato van Zuludiver!

5 likes

Heel vet gedaan :ok_hand:t5:

1 like

Enige 2 redenen dat ik mijn spb143 wel eens op een rubberen tropic zou willen zetten is dat het origineel ooit als eerste op een tropicband (van het met Zwitserse merk Tropic) werd verkocht en deze foto.

Ik heb een originele tropic al een tijdje liggen, maar vind hem eigenlijk op de originele stalen band het mooist.

12 likes

Dat is een gave strap zeg! Erg mooi

10 likes

Nog even een hand-in-de-zak-wristcheck. Foto had ik gisteren gemaakt, mocht je je afvragen waarom de datum verkeerd staat :smile:

11 likes