Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Ik heb mijn 143 ook eens gemeten. Als ik het horloge draag is er gedurende de dag vrij weinig aan de hand en loopt die uit naar +3 seconden. In de ochtend had ik hem gelijk gezet en in de avond nog eens bekeken.
Pas als ik hem ‘s avonds af doe en hem neerleg( op de zijkant van van de kast, kroon naar boven), dan begint die pas echt uit te lopen naar +29 seconden.

Ik twijfel nu of ik hem zal laten afstellen. Aan de ene kant boeit het me niet echt, aan de andere kant, iets nauwkeuriger was leuk geweest haha.

Edit:
Even geïnformeerd bij een horlogemaker. Laten we dat maar gelijk doen!

6 likes

Nog steeds erg blij! Geen straf om als beater te dragen :sunglasses:

10 likes

Ben weer terug van de horlogemaker. Mijn 143 liep +56,6 seconden per dag :astonished:
Na een klein karweitje waar ik op kon wachten loopt die nu +4 seconden per dag. Amplitude is ook omhoog gegaan van 217 naar 226.
De kosten? Om te lachen… slechts €10,-!!!

15 likes

Goede service zeg!
Waar ben je geweest?

1 like

Ik ben bij Hands of Time in Voorburg geweest.

1 like

Gedemagnetiseerd??

Oh top. Dat is interessant om te weten, dat is maar 20 min rijden :grin:

1 like

Nee echt het palletje naar de min kant verschoven. Hij was niet magnetisch. Had ik al getest met kompas. Hij liep altijd al wel snel, maar binnen de waardes wat Seiko aangaf. Ik heb hem nu 1,5 maand en het liep langzaam verder uit. De laatste weken bleef die op ongeveer op +55 seconden hangen dus ik denk dat het uurwerk wel gesettled was. Dus dan kun je hem gaan verstellen.

Oh nice! Dan kom je waarschijnlijk uit Leiden, Voorschoten, Zoetermeer, downtown Den Haag, Delft of Rijswijk? Hij heeft goede service vind ik. Beetje rare openingstijden, maar buiten zijn openingstijden is hij bezig met reparaties. Dus zal wel bewust voor gekozen zijn denk ik.

Het was voor mij kiezen om het horloge onder garantie te laten verstellen, maar dan moet die terug naar Seiko, of zelf regelen. Voor een tientje regel ik het liever zelf haha. Oh ja… ook niet onbelangrijk… hij is na het verstellen ook weer getest op 20bar.

2 likes

Nou precies. Alleen al het feit dat je hem weer een paar weken kwijt bent.

Daarbij super handig dat het niet zo ver is, want wil inderdaad 2 horloges even op waterdichtheid laten testen.

Mijn Spb loopt overigens zolang ik hem draag keurig +4 seconde.
Tenzij ik hem even een dag wegleg. Dan zit hij op +15. Gewoon dragen dus, dan is er niks aan de hand :wink:

1 like

Als ik dit topic zo nu en dan weer eens doorlees wil ik de SPB147 weer een keer terug om de pols :grimacing:

3 likes

Doen! Strapcode band erbij en hij is perfect

Ik heb hem al gehad, ik moet sterk zijn :joy::rofl:
Wel de beste Seiko naar mijn mening!

het wordt een 143 dus :+1:

1 like

Plaatje bij het praatje.

6 likes

Dat deed die van mij ook, alleen in de nacht schoot die ineens flink uit met als resultaat +55 seconden hahaha. Dat vond de horlogemaker ook wel wat aan de wilde kant.

Wees maar gerust, een moment van zwakte kunnen en zullen wij je vergeven. De boog kan niet altijd gespannen staan hè :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Erg mooi met stalen band…:+1::+1: Welke band is dit ?

1 like

Dankje is een Oyster bracelet van Strapcode.

7 likes

Dank je, gelijk volgende week bestellen. Man met goede smaak, kan ook niet anders als je van de Veluwe komt…:+1::+1:

1 like

Zo is dat👍🏻
@KeesWL ook van de Veluwe denk ik dan?

1 like

Ik ben wel eens over de Veluwe gereden, telt dat ook…:grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Helaas, je moet er echt geboren en getogen zijn…:joy::stuck_out_tongue_winking_eye: