Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Oh wacht, dan doen we het anders! :partying_face:

12 likes

Links: :white_check_mark:
Rechts: … :see_no_evil:

1 like

1 like

Het is bijna een jaar geleden dat Seiko de SPB modellen heeft aangekondigd. Omschreven als; “MODERN REINTERPRETATION OF THE 62MAS DONE RIGHT”.

Bij de initiële release zijn er vier variaties gepresenteerd. Het leek mij wel interessant om even op te sommen wat er daarna nog is gepresenteerd.

SPB149 Blue-grey sunburst, LE
SBP143 Grey sunburst
SPB145 Brown sunburst
SPB147 Vintage brown sunburst (on rubber)

SPB213 White dial w/ blue bezel. LE
SPB239 Grey-brown on nato and rubber
SPB253 The Black Series, LE

EDIT: Plotseling nog een variatie gevonden, voor mij onbekend. SBDC163 JDM.

Veel van de kleuren zitten rond het spectrum blauw/grijs - bruin. Waarbij er enkele variaties wel heel veel overlap hebben. Ik ben benieuwd welke varianten Seiko in de toekomst nog presenteert voor deze snelloper. Want aan populariteit geen gebrek!

Wens

Ik zelf zou nog wel heel graag een variant met de zwarte dial van de “Black Series” willen zien in combinatie met een Pepsi bezel. :red_circle: :large_blue_circle: Nu hebben alle varianten een ‘brushed’ ceramic bezel, op de LE van de SPB213 na. Die glanzende afwerking zou ik graag in de Pepsi kleurstelling willen zien met een sunburst zwarte dial.

4 likes

Ik weet niet hoe het met de latere varianten zit, maar de spb14x modellen hebben allemaal een aluminium bezel.

1 like

Weet je dat zeker? Want ook als ik er naar Google lees ik overal “brushed ceramic”.

1 like

Ik zou graag wel een donkergroene dial willen zien, zonder gouden accenten. Wel graag met de brushed bezel, want vind dat juist speciaal aan de SPB14X series. Er zijn namelijk genoeg andere horloges en/of merken met een glimmende of keramische bezel. Vind ik ook mooi, maar de 62mas mag van mij er lekker tool watch uit blijven zien.

1 like

Het is geen alu en geen keramiek, het is staal:

Je kunt ook goed zien dat het geen keramiek is als je hem in je handen hebt. Glanst totaal niet.

2 likes

Oh… :confused:

Ja precies, daarom dacht ik aan iets van ‘brushed ceramic’. Maar dus gewoon staal. :roll_eyes:

Het is inderdaad een brushed steel of aluminium bezel (welke van de twee weet ik niet meer). Volgens mij had Escapement and Watch nog een mailtje naar Seiko gestuurd om te vragen welk materiaal het is.

Op de Prospex series gebruikt Seiko volgens mij überhaupt geen keramiek op de bezel. Als het glimt (zoals op mijn SPB187) dan is het een coating wat ze er op doen (kom even niet op de naam) wat op keramiek lijkt.

1 like

Staal. Dat is het unieke.

Oh jullie waren er al achter. :joy:

Vandaag de SPB143J1 binnen gekregen, wat een plaatje.
Prachtige maat en de band is fantastisch af te stellen.

18 likes

En dan meteen een GMT variant als het kan! :slight_smile:

1 like

Toppertje hoor!

1 like

Thanks.
Hij is heel lekker!

1 like

11 likes

Best gave mod. Heb je die zelf gemaakt? Wat voor kast is het?

1 like

Best gaaf?! :thinking::joy:

Nee, laten maken. Was nog best een lastig ding. De kast is erg mooi en strak. Komt van een eBay verkoper.

Leuk :).

Hoe groot is de kast? 38mm?

36mm :ok_hand: