Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Dan toch maar even een Poll maken :laughing:
Eens kijken of er voldoende animo is.

Hebben jullie zin in een Mustard Nato Gang Meeting?
  • JAAAAAH!!!
  • Neuh niet echt…

0 stemmers

Bedankt voor je reactie! Tot op heden nog geen antwoord gekregen. Morgen normaal gezien wel een SPB14x rijker. :smiley:

1 like

En inmiddels binnen! #mustardnatogangftw :smiley:

Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog twee andere kleurtjes te bestellen:

26 likes

Beide staan heel nice :ok_hand:t2:

1 like

Oef die groene is ook wel heel gaaf!

1 like

Goeie keuzes zeg :ok_hand:
Welke kleur is die middelste?

1 like
5 likes

Kleine fotoshoot in de morgen :camera_flash:

24 likes

Lekker :call_me_hand:t2:

1 like

Ik kan eindelijk komen meepraten. Tijdens mijn zoektocht naar een 143 kwam deze 147 van een FL op mijn pad voor een mooi prijsje. Eigenlijk mijn eerste mechanische horloge, het echte begin.
Nu nog de zoektocht naar een stalen band (de originele hebben blijkbaar wel een pittig prijskaartje) en eventueel een zwarte sailcloth. De meegeleverde silicone band zegt me maar weinig en is ook te lang.

11 likes

Had je niet beter een 143 kunnen kopen?

Van harte! Je kunt er een stalen Uncle Seiko op zetten en hij lust ook graag nato’s. Eens met jou v.w.b. de rubber band.

2 likes

Nee hoor, ben hier zeer tevreden mee.
De vraag is hoe lang de drang naar de volgende NA weg blijft.

1 like

Gefeliciteerd, zag er vanmiddag hier nog één in de vitrine liggen bij de plaatselijke juwelier tof ding!

Strapcode zou ik zeggen :ok_hand:

1 like

Vraagje! Afgelopen weekend heb ik m’n 143 van de tropic weer op staal gezet. Probleem is dat ik de originele springbars in de tropic heb geprakt en ik deze er met geen mogelijkheid uit krijg. De spring bars die bij de tropic zaten heb ik nu gebruikt om de bracelet erop te zetten, maar ik heb nu dus “gigantische” speling bij de aansluiting van de bracelet met de kast omdat deze springbars dunner zijn dan de originele.

Weet iemand welke springbars ik moet hebben om de originele bracelet er weer op te kunnen zetten zonder speling? Het bericht dat ik nu quote gaat, als ik het goed begrijp, om springbars die in het midden dunner zijn en daarmee meer geschikt zijn voor gebruik in straps maar alsnog niet bruikbaar voor de bracelet?

Heb ik dan bijvoorbeeld de “2.5mm Diameter Seiko Style “Fat” Spring Bar” nodig? https://www.watchgecko.com/replacement-spring-bars-for-sekio-watches

1 like

De standaard spring bars voor deze Seiko duikers zijn dikker dan standaard. Ze zijn inderdaad 2.5mm (ipv van meestal 1.8mm).

Dit (de 20mm) zijn de originele voor dit horloge (NL winkel):

Met eigenlijk bijna alle andere bandjes ga je inderdaad het probleem krijgen dat de dikkere springbars op de een of andere manier problemen gaan geven.

Voor andere bandjes zijn er dunnere springbars te krijgen die wel een dikkere “tip”’hebben, net als de originele springbar, zodat deze niet te los zit in de lug holes :ok_hand:

3 likes

Super, thnx! Bestel ik die :ok_hand:

Leuk! Gefeliciteerd.

Ik ben benieuwd welke band je gaat kopen. Mij bevalt de originele band eigenlijk best wel. Lekker comfortabel. (al gaat met hardlopen de band wel steeds half los)

1 like

12 likes

Nou ben ik hier een beetje een verdwaalde eend, want geen SPB14X, maar in de Oris hoek kom ik helemaal niet… Zet je daar net zo veel foto’s van je Oris neer, als hier je SPB :face_with_monocle:? Of is de Seiko misschien favoriet??