Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Klopt zijn 2 type nummers voor hetzelfde horloge. SPB149j1 en SBDC107. 5500 totaal

2 likes

Dankje, als je bedoelt wat ik denk wat je bedoelt is het 6217-8001

Klopt! 5500 in totaal in de wereld. Leuk toch als je er een nummertje van hebt :grin:

1 like

Seiko maakt overal LE’s van dus ik vind limited steeds minder zeggen. Het lijkt eerder een verdienmodel te worden ipv een beperkte oplage voor de liefhebber.

Desalniettemin een erg mooi horloge. Onlangs heb ik een Oris 65 gekocht, deze won het qua looks van de spb147 voor me. Ik krijg dit model nog niet echt uit m’n hoofd dus misschien moet er maar een 143 komen :sweat_smile:

1 like

Prachtig horloge maar die ontzettend lelijke X…

Ik geloof ook dat die LE puur een verkooptruc is, mij heeft het in ieder geval getriggerd om er 1 in pre order te zetten destijds, terwijl ik hier normaal niet heel gevoelig voor ben.

Mee eens, stoor mij er ook aan. Als het nu echt wat betekende ala maar het staat bijna overal op. Op de high end recreations niet dat maakt die ook wel erg gaaf maar idioot duur

1 like

Zouden ze zich bij Seiko er niet bewust van zijn want je leest en hoort het toch wel meer dat mensen er niet van gecharmeerd zijn…

Oh ik vind het juist best goed staan. In ieder geval totaal niet storend, op geen enkel Prospex model tot op heden

3 likes

Ik zag zojuist dat er 2 nieuwe versies komen.

Spb213; Navy bezel, white dial
Spb215; Brown bezel and dial

Waar?
Foto’s?

Bron?

Nee, nog geen foto’s. Kwam het tegen op Instagram van “Seikoleaks100”. Klinkt miaachien niet betrouwbaar, maar van wat ik heb gezien klopt het altijd.

Het is natuurlijk ook een kwestie van smaak maar ik vind vooral op de wat klassiekere modellen die X een te modern design onderdeel…

1 like

Die X doet me denken aan de zwarte pieten discussie

3 likes

Mijn SPB143 op een waffeltje die ik hier op het forum overgenomen heb: geen gaps. Fatbars gingen daar ook zeer makkelijk doorheen.

En een upgrade die ik iedereen aan kan raden: MM300 ratchet sluiting voor je stalen band. Matcht qua kleur, comfortabel en supermakkelijk verstellen.

11 likes

Kun je nog wat meer foto’s van verachillende hoeken plaatsen?

Oeverloos zeuren over een X die er niet is, je moet het maar doen.

5 likes

Vind ik ook. Wat een gezeik joh. Koop hem dan niet. :roll_eyes:

1 like

Sure:

Binnenhoek:

Buitenhoek:

Schuine hoek (met dank aan mijn trouwe zwaaihaak);

11 likes