Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Ik ben überhaupt geen fan van jubilee, maar dit staat echt niet.

Ik was vooral benieuwd naar een betere sluiting met ratchet. Helaas ziet deze er nog nogal lang en dik uit.

Zal in ieder geval degelijker zijn dan het origineel :+1:

Wat een prachthorloges zijn dit zeg, toch voelt het verkeerd om zo veel te betalen voor ‘maar een Seiko’. Iedere kleur is mooi op zijn eigen manier, maar de vintage brown sunburst is zonder twijfel mijn favoriet. Ik hoop dat er ooit een te scoren valt op Marktplaats tegen een scherpe prijs.

Discussie is hier al vaker gevoerd over de band en sluiting, en ben zelf ook van mening dat de bracelet prima is maar de sluiting vind ik niks, duikersextensie te lomp, rammel en gaat te makkelijk open. Ik heb vorig jaar deze besteld en die is echt zoveel beter dan de originele 18mm:

1 like

Ziet er goed uit maar als ik die sluiting zo zie ga er maar vanuit dat die minstens net zo lomp is ( misschien nog wel lomper) dan het origineel.

1 like

Strapcode heeft sowieso wat lompere sluitingen maar wel oerdegelijk :ok_hand:. Veel degelijker dan het origineel :+1:

Maar dit is ook een mogelijkheid om een goed passende bracelet aan te schaffen voor degenen die geen bracelet hebben 🤷🏻

2 likes

Vind het bij strapcode altijd jammer dat de endlinks iets verder uitsteken dan de kast, waardoor de lug to lug langer wordt. Wordt op dit horloge zo’n 50mm, denk ik?

1 like

Ik heb als een van de weinige de 145.

4 likes

Ook meen ik kleurverschil te zien tussen de Seiko kast en de strapcode endlink (tweede foto). Dit zal de diashied coating zijn. Heb geen ervaring met diashield, maar ben beniewd hoe groot dit verschil is met het blote oog.

Als je er echt een wil mag je mij een PB sturen. Heb er een bijzondere relatie mee, de ene week wil ik hem nooit meer kwijt en de andere week eh… weer wel. Heb hem op staal en rubber trouwens

Zou kunnen

10 likes

Gaaf! Mocht je de tijd hebben om (meer) foto’s te maken en op het forum te gooien dan graag!
Voordat ik ze alle 3 (of misschien zelfs 4) tegelijk in het echt kan bewonderen moet ik het toch doen van foto’s de komende tijd :wink:

1 like

En deze exact past dan op de SPB14x serie? En is het dan even lang? Of moet je met schakels gaan werken?

Heb je een foto van jezelf op dit horloge?

Vind dit namelijk een betere optie dan een hele bracelet, aangezien ik de OEM bracelet verder perfect vind.

Edit: shipping kost net zoveel als de sluiting :flushed: kan gewoon in een envelopje…

Hmm, iets voor een powerbuy? Ik wil er ook wel eentje.

1 like

Ok ik had nog nooit van powerbuy gehoord maar je bedoelt denk ik gezamenlijk kopen?

1 like

Ja, hier zijn we het met z’n allen behoorlijk over eens. De bracelet zelf vind ik zelfs erg mooi, maar de sluiting, inclusief duiker extensie zijn gewoon belabberd. :frowning:

1 like

Nee hij is korter, ongeveer de duikersextensie minder zeg maar. Dus je komt wel aan het aanpassen. Verzendkosten lijken idd nergens op maar vanuit Hongkong was het bij mij vrijdag besteld maandag in huis dat dan weer wel. Dat red je met PostNL niet :sweat_smile:

2 likes

Dan mag je wel wat foto’s posten. Ik vind dat na de blauwe de mooiste. Ik had destijds de blauwe besteld, maar toen ik de bruine in het echt zag moest ik toch even twijfelen!

1 like

15 likes