Seiko afgeleiden en her-uitgaven van de 62MAS Only (Deel 2)

Matige update, zeker als je de lijn bekijkt die vanaf de SPB051 naar de SPB143 ging, want dat was echt een nieuw model. Dit voelt meer als een minimale facelift. De datum is wel een stuk mooier, en als die er dan toch op moet dan maar zo. De lume kussetjes en indices voelen nog steeds niet zo scherp als ik ze graag zie, en het grootste nadeel van de vorige generatie waren de wat matige resultaten van de 6R35, dus ik ben benieuwd of dat verbeterd is want voor 1300 euro mag je dat tegenwoordig wel verwachten.

Ik mis ineens wel een beetje het ouderwetse gemuts over de X.

1 like

Ik heb nog eens goed zitten kijken, maar de SPB14X - in mijn geval de SPB143 - wint het wel van het nieuwere model, de SPB453. De geborstelde bezel insert en de subtiele donkergrijze sunburst van het oude model maken het horloge veel interessanter en dynamischer. Bij het nieuwe model mis ik dat een beetje. De bracelet van het nieuwe model met de kortere links is dan wel weer een verbetering.

Archiefplaatje dan maar:

9 likes

10 likes

Niets bijzonders😔
date window ugly,
vind persoonlijk de uitvoering met de (kleine lume pip het mooiste)
tekst opdruk to much met 3 days😤
Geen sunburst dail,
Bracelet aansluiting op de case(zou ik eerst in real moeten zien)

vaag dat ze geen uitvoering hebben met de grijze dail
Nieuwe limited in aantocht? :yawning_face:

Die heb je min of meer ook al. Maar eens hoor. Dan kunnen wij die van ons ook hier plaatsen. :wink:

2 likes

Nou ja, die is er eigenlijk al, zoals @Chlorophyl ook al zegt. En volgens mij is dit topic gestart om toch de “niche” tov de 62mas reïnterpretaties zoals de modellen met de kroon op 4 uur te houden. Hier gaat het echt om de modellen met de kroon op 3, de uiterlijke kenmerken van de 62mas met de aparte lugs etc, maar dan niet de SLA-versies (tegenwoordig ook SJE). In het begin was het overzichtelijk: enkel de spb143, -145 en -147, maar intussen zijn er aardig wat spb met deze kastvorm bij gekomen.

Ben ik nou een party pooper? :grimacing:

Plaatje voor de sfeer:

9 likes

Nieuwe uitgave is m.i. niets meer dan een facelift van de huidige serie SPB’s.

9 likes

Nou ja, ik heb makkelijk praten natuurlijk. :wink:

12 likes

Eens.

Gelukkig.

10 likes

Als deze ooit nog eens op mijn pad komt. Het blijft een plaatje.

2 likes

Die staat nog in t blauw, go get it! :wink:

3 likes

En nog goed geprijsd ook, eigenlijk.

1 like

Ben benieuwd hoe de nieuwe zullen zijn. Ben tijden op zoek geweest naar een mooie blauwe duiker van Seiko maar kon nooit echt slagen. Misschien is de 451 Alleen een list van 1400 piek vind ik wel weer fors zeg.

Plaatje voor de sfeer dan maar!

11 likes

Zeker!

Ik heb eerst nog andere plannen hahaha.

1 like

Voor mij blijft dit de mooiste

5 likes

BB terug? :sweat_smile:

1 like

Wellicht wel een keer. Maar ik vind de Nomos Club Campus in de nieuwe Endless Blue kleur ook erg leuk!

Gaaf - Je ziet deze te weinig helaas! Ik kreeg heimwee naar dit model. Heb de blauwe variant in aantocht!

2 likes