Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Ja ben heel benieuwd ernaar!
En wat betreft het horloge zelf, ik zou het inderdaad laten afregelen door een horlogemaker indien het teveel afwijkt.
Welke app gebruiken jullie om dit bij te houden? (wellicht is daar ergens een volledig topic aan gewijd?)

Draag je het horloge geregeld tot bijna dagelijks?
Dat zou blijkbaar ook een verschil moeten maken in afwijking. Ook hoe je hem neerlegt als je hem niet draagt (face up, face down, op z’n kroon etc)…

13 likes

Ik draag hem bijna dagelijks, ook als ik slaap. Sinds aanschaf ook nog nooit ‘‘stilgevallen’’. Ik heb inderdaad ook gelezen dat de stand van het horloge de afwijking op dat moment bepaalt, ik zou eigenlijk eens 24 uur moeten meten als ik het horloge niet draag en gewoon plat ligt.

1 like

Ik gebruik Time.is 10:39 om het een beetje bij te houden, als je het precies wil weten maak je een foto en kijk je een paar dagen later weer. Ik heb ook een gratis app gedownload: ‘Watch accuracy Meter’ Watch Accuracy Meter - Apps op Google Play Geen idee of dat echt werkt, nog niet echt getest.

1 like

Misschien is het alleen even demagniseren mijn 147 liep ook te snel +3 min na demagniseren +15 sec.

1 like

Mijn horloge loopt juist te langzaam. Ik meen ergens gelezen te hebben dat bij magnetiseren het horloge juist sneller gaat lopen?

1 like

Volgens bovenstaande topic niet.

Eigenlijk nog een foto van gisteren… maar vooruit, kan nog net.

13 likes

Dat klinkt niet goed eerlijk gezegd, ik heb er verder geen verstand van wat het kan zijn. Maar ik was er mee naar een horlogemaker gegaan (of Seiko voor garantie maar dan ben je hem wss lang kwijt)

Ik gebruik geen app, kan geen fatsoenlijke gratis app vinden kunnen vinden voor de iPhone.

Ik zet hem precies op tijd met de Watchville app en kijk een dag later hoeveel hij in de + (of -) is.

Huidige daily (SLA037) doet -4.

Niet super accuraat maar voor mij meer dan voldoende.

Als iemand nog een iPhone app weet?

1 like

Zo doe ik het met de tijd van de iPhone. Ik zorg er voor dat de secondewijzer op het horloge een seconde voorbij de 12 is i.v.m. ongeveer een seconde reactietijd en verzet de tijd. Zodra de tijd op de telefoon verspringt, druk ik de kroon weer in. Na 24 uur loopt het horloge +4 seconden

Dit is een handige app!
Gebruik ik nu al een jaartje of 2.

5 likes

16 likes

Deze ga ik eens uitproberen, thanks! :slight_smile:

cool dat je ook een gevonden hebt ! laat weten wat je ervan vindt ! ( met fotos :stuck_out_tongue: )

1 like

je maakt wel profi fotos zeg !

1 like

Ik gebruik een zelfgemaakt spreadsheet waarop ik tijd en afwijking noteer en of de horloge toen gedragen is of niet. Voor mij werkt het wel goed.

Bij mijn SPB145 is de afwijking wanneer ik m draag gemiddeld +2 sec/dag is (standaarddeviatie 2 sec) wat natuurlijk heel mooi is maar ’s nachts gerust +30 sec/dag (dev ook 30 sec dus all over the place) wat echt niet fijn is.

Is Seiko garantie overdraagbaar? In dat geval overweeg ik m toch te laten nakijken…

Zo ziet de spreadsheet er uit:

2 likes

Dankje, maar het valt echt wel mee hoor. Alles is gewoon gefotografeerd met een smartphone. Iedereen kan het :+1:

Eindelijk mijn NA. Binnenkort een stukje erover. Thanks nogmaals @Royal_Roy

15 likes