Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Bedankt!

Dank voor het delen. Best veel geld voor een band. Wordt het toch nog een dure Seiko. Aan de andere kant heb ik ook wel eens een Damasko bracelet gekocht…

1 like

oef, ja die prijzen zijn op pro-hitman uitrusting niveau :sweat_smile:

Maar vergeet niet de kortingscodes van Olfert, er zweeft er vast nog eentje rond in hun systeem.
Misschien dat deze nog werken; Leuke (online) aanbieding gezien? Deel het hier! Deel III?

1 like

Die doen het inderdaad nog wel. Scheelt een beetje.

image

1 like

Goh, ik ben best een Seiko fan, maar dat bedrag voor die band, nah.
Je kan onderhand beter een tweedehands spb051 scoren en dat ding head-only doorverkopen. Die band is iets anders dan de originele spb14x variant, maar past er perfect op.

Er staat een spb081 in het blauw, maar die band heeft pcl in tegenstelling tot die van de spb051.

Plaatje van mijn 147 met spb051 band.

3 likes

Het is maar net wat je er voor over hebt. Veel geld is het zeker, maar met mijn OCD zou ik uiteindelijk toch de bijbehorende band willen anders blijft er altijd in mijn achterhoofd iets knagen :rofl:
Misschien is het appels met peren vergelijken, maar als je naar andere merken kijkt, kunnen stalen banden ook erg prijzig zijn. Een stalen Divers 65 band zit ook al in deze prijscategorie.
Ik vind je oplossing er trouwens wel goed uitzien. Zie je verschil in de coating of valt dit wel mee?

Voor originaliteit is de Olfert band zeker aan te bevelen, ik heb gelukkig niets zo’n last van OCD mbt de band, wel vwb die lumepip op 3, maar ik zal zwijgen :joy:

Het zijn twee compleet verschillende banden, ik vind die van de spb051 mooier en als bonus voelt de sluiting degelijker aan. Ik geloof niet dat de spb051 band diashield coating heeft, weet het niet zeker.

051

149

1 like

@SwedishChef Strapcode 100 euro, OEM Seiko 300 euro… gekkenhuis. Ik zie bovendien geen kleurverschil bij mijn Strapcode. En dan heb je ook die achterlijke duikersextensie niet.

knuppel in het hoenderhok modus aan groentjes in deze hobby roepen vaak dat alles OEM moet zijn, de doorgewinterde horlogeliefhebber vindt het ook prima om aftermarket banden erop te zetten. Leer, staal, nato etc.

Ik vind de OEM 1171 op m’n Speedy gaaf, maar de Uncle Seiko 1450 minstens net zo mooi.

2 likes

Ik kreeg een melding!

giphy

1 like

Ik gaf al aan dat het geen populaire mening zou zijn hè :wink:

2 likes

De SPB149 blijft een lekker ding, mooie band ook (OEM uiteraard)
:heart_eyes:

9 likes

Dan ga ik al vooruit :joy: heb een aantal Seiko’s op Uncle Seiko straps zitten en wissel lekker veel met de mustard nato.

Waar ik meer op doelde dat als er een stalen band voor de SPB14X moet komen ik liever de OEM heb, maar puur alleen vanwege de dia shield coating. Anders zie ik kleurverschil en daar krijg ik toch echt een beetje kortsluiting van :rofl:
Ik vind de kleur met dia shield coating het beste te omschrijven als een titanium kleur, terwijl “kaal” rvs lichter kleurt. Maar ik denk dat een aftermarket titanium band wel weer heel goed kan staan… alleen dat zal wellicht ook weer prijziger zijn dan rvs?

@junior, begint het al weer een beetje te kriebelen? Ik wil niet emotioneel doen ofzo, maar je een beetje missen in dit topic doe ik wel hahaha.

2 likes

Die band is super! Ik vind hem qua gevoel een beetje tussen een Oyster en een President inzitten.

100 euro is nog eens te overzien inderdaad.

Voor wat betreft bracelets neig ik ook naar OEM. Leren bandjes enzo maken me niet zoveel uit. Maar deze combinatie is me waarschijnlijk niet de 300 euro waard.

Ik gooi er eerst eens een tropic op binnenkort, even wachten op non-fatbar pushpins.

1 like

Ze doen het ook heel goed op MN straps van Erika’s, dan komen die hoekige lugs echt mooi uit.

Daar word ik nooit echt vrienden mee. Leuk bij een ander, zeg maar.

Heb je daar een foto van, @mart104 ?

2 likes

Voor mij is de 1e onderweg. Althans, ik wacht op de verzendbevestiging. Wat maakt het zo’n moeilijke vriendschap voor jou? Uiterlijk staat je tegen?

Lekker op een tropic smijten. Stalen band is mooi maar tropic is mooier.

4 likes

Het gehannes soms om hem vast te maken, al baart oefening kunst. En het voelde wat kinderachtig aan ofzo, uiteraard heel persoonlijk.

Die heb ik al, maar in afwachting van push pins. Die krijg ik morgen.

:+1:t2:
Zal eens nadenken of mijn stalen band eruit mag. ik gebruik dat ding nooit. Maar ja, dan is het geen full set meer he, onverkoopbaar…

Had eigenlijk besloten dat het horloge eruit mocht, maar draag hem nu weer en is toch wel lekker. Dilemma’s dilemma’s.

2 likes

Hier ook nog op tropic :+1:

3 likes