@Erik11 ik was even vergeten de Waffle strap van Uncle Seiko op te meten. De korte kant is 75mm, zonder sluiting. De lange kant is 130mm. Het lange eind stak op mijn 18cm pols niet te ver uit. De sluiting, keepers en flap zaten nog aan de onderkant van mijn pols.
Bedankt voor het checken!
Zojuist eens op hun website gekeken. Erg mooie bandjes en mooi hoe deze bevestigd zitten.
Jammer dat de levertijd alleen zo lang is.
Ja en goedkoop zijn ze ook niet met eventuele importheffing. Maar zeker de moeite waard!
Wat ik het mooie vind is dat met dit bandje je horloge nog wel plat op je pols ligt, dus zonder het bandje zoals bij een nato strap.
Zijn er meer van dit soort bandjes dat je weet?
Prachtig hoor. Ik overweeg dit merk ook. Dit is zonder band tussen caseback en pols toch? En sluiting met een haakje? Als je nog een fotootje hebt, graag.
Dit is met band onder de caseback. Voor zonder moet je de Steward band of Nick Mankey hebben. Ik heb die beide maar de hook strap van Mankey vind ik fijner omdat je die zonder los te maken om kan doen. De band is lekker elastisch maar niet te veel. Hij blijft dus wel goed zitten. Misschien verliest het wel wat elasticiteit na jaren.
Deze zitten super comfortabel en dat ie onder de kast doorloopt geeft voor mij niet direct het gevoel dat 'ie ook hoger draagt, alhoewel dat meetkundig gezien natuurlijk wel zo is
Die banden kende ik nog niet. Mooi spul!
Als het goed is komt vandaag mijn Strapcode voor de SPB14X binnen, heb ervaring met de sluitingen van de Strapcode banden (niet veel mis mee), maar ben toch zoekende naar een Seiko sluiting.
Weet iemand waar ik een 18mm Seiko sluiting (voorkeur zonder diver-extensie) kan bestellen en zijn er leden die deze sluiting swap al hebben gedaan?
Google leverde me vooral de titanium en met extensie variant op.
Nummer F past mogelijk. Wel originele twist
In mijn vraag was ik misschien niet duidelijk, de eisen zijn breder dan passen op 18mm, esthetiek speelt ook mee
DOE IS LIEF VOOR JE EX
Zonder duikers extensie vind ik ook lastig, maar ik lees graag mee. Iemand gaf me een tijdje geleden de sluiting van de Marine Master als optie. Ook die heeft in zekere zin een duikers extensie, maar wel mooier weg gewerkt.
Heb hem alleen nog steeds niet gekocht hahaha. Ik wilde hem ook gebruiken voor de 143, maar ben bang dat die een afwijking gaat hebben in de kleur gezien de sluiting geen dia shield coating heeft. En een klein verschil in kleur… dan kickt mijn OCD in
Zou er ergens nog een nieuwe SPB143J1 liggen zonder de lume pip op 3 uur?
Had een SPB besteld, maar levering is uitgesteld.
Nu heb ik toch nog eens plaatjes zitten kijken en vind die zonde de lume pip toch fraaier.
Vast wel. Ik heb in oktober dezelfde zoektocht gedaan in Zuid-Holland.
Ik had een mailtje opgesteld en duidelijk vermeld met plaatjes wat het verschil is, want de meeste AD’s weten het niet eens.
Ik had, denk ik, alle AD’s in Zuid-Holland gemaild en heb er heel wat afgebeld. Uiteindelijk kreeg ik een berichtje van een AD uit Spijkenisse.
Dus wie weet slaagt zo je zoektocht.
Is al weer een tijdje geleden, natuurlijk. Volgens mij zijn ze al weer even bezig met die lume op 3. Maar ik denk dat zoiets wel de meeste kans van slagen heeft, @NilsW.
M’n gevoel zegt misschien bij een wat kleinere dorpsjuwelier die niet al te veel duurder spul verkoopt normaliter?
Klopt, maar ook toen was de lume pip op 3 al een tijdje uit. Spijkenisse is geloof ik ook een niet al te grote stad. Ik had hem bij Mostert juweliers gekocht. Ze hebben meerdere filialen, dus wie weet de moeite waard om ze eens te bellen.
Ik geloof dat ik er ook eentje in de etalage had zien liggen bij Juwelier Royals in Apeldoorn. Die zou je ook eens kunnen bellen.
Weet iemand eigenlijk vanaf wanneer de productie van de lume op 3 begonnen is?