Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Nice !

Heeft iemand hier op horlogeforum eigenlijk de spb145? Ik zie de 143, 147 en 149 veel voorbij komen, maar de 145 kan ik hier niet vinden (of daar heb ik overheen gelezen…)

1 like

Gaaf! Had inderdaad vernomen dat ze dit gingen maken. Benieuwd wie de eerste hier op het forum er één besteld. Ben wel nieuwsgierig

1 like

Ja, ik ben benieuwd. Ik vind het toch altijd veel geld voor een bracelet, vooral als er al een redelijk goede bracelet bij zit.

Jubilee lijkt me niet zo mooi op een spb

2 likes

De 145 is ‘boutique only’ las ik. Wat dat precies betekent weet ik niet :grin: , maar vermoed toch net moeilijker aan te raken.
Verder is de 143 de braafste, de 147 de goedkoopste en de 149 de limited editie. De 145 is eigenlijk niets :grin:

1 like

Nice! Best overwegen waard, dan heb je die belachelijke duikersextensie niet meer.

Zou die jubilee wel eens willen zien met de 143 wijzerplaat.

1 like

Helemaal mee eens :+1:

Is echt shit inderdaad die duikersextensie, de bracelet zelf valt wel mee, hoewel het openen en sluiten wel erg gemakkelijk gaat, te makkelijk zelfs.

Ik denk zelf dat polished centers van de jubilee niet tof zal staan. De Oyster zal toffer staan denk ik.

Ik ook hoor! Alleen die extensie vind ik minder.

1 like

13 likes

Nee met blauw vind ik hem gaaf, maar met grijs vermoedelijk niet.

Ik ben überhaupt geen fan van jubilee, maar dit staat echt niet.

Ik was vooral benieuwd naar een betere sluiting met ratchet. Helaas ziet deze er nog nogal lang en dik uit.

Zal in ieder geval degelijker zijn dan het origineel :+1:

Wat een prachthorloges zijn dit zeg, toch voelt het verkeerd om zo veel te betalen voor ‘maar een Seiko’. Iedere kleur is mooi op zijn eigen manier, maar de vintage brown sunburst is zonder twijfel mijn favoriet. Ik hoop dat er ooit een te scoren valt op Marktplaats tegen een scherpe prijs.

Discussie is hier al vaker gevoerd over de band en sluiting, en ben zelf ook van mening dat de bracelet prima is maar de sluiting vind ik niks, duikersextensie te lomp, rammel en gaat te makkelijk open. Ik heb vorig jaar deze besteld en die is echt zoveel beter dan de originele 18mm:

1 like

Ziet er goed uit maar als ik die sluiting zo zie ga er maar vanuit dat die minstens net zo lomp is ( misschien nog wel lomper) dan het origineel.

1 like

Strapcode heeft sowieso wat lompere sluitingen maar wel oerdegelijk :ok_hand:. Veel degelijker dan het origineel :+1:

Maar dit is ook een mogelijkheid om een goed passende bracelet aan te schaffen voor degenen die geen bracelet hebben 🤷🏻

2 likes

Vind het bij strapcode altijd jammer dat de endlinks iets verder uitsteken dan de kast, waardoor de lug to lug langer wordt. Wordt op dit horloge zo’n 50mm, denk ik?

1 like

Ik heb als een van de weinige de 145.

4 likes

Ook meen ik kleurverschil te zien tussen de Seiko kast en de strapcode endlink (tweede foto). Dit zal de diashied coating zijn. Heb geen ervaring met diashield, maar ben beniewd hoe groot dit verschil is met het blote oog.