Seiko Spring Drive 😍

7 likes

Shitter. Kut ding. Bah.

3 likes

Prachtig! Alleen de pushers staan me niet aan. Te lomp

1 like

Als we het dan toch over eten hebben, die lange pushers met ribbels doen me om de een of andere reden hier aan denken

4 likes

Over het design van deze specifieke gs spring drive valt te twisten maar wat een innovatie onder de moterkap😍

De snowflake is wat mij betreft de mooiste; jammer alleen van de titanium kast anders was hij in mijn ogen perfect geweest.

1 like

Topic is vooral bedoeld voor de Spring drive techniek. Geniaal bedacht! :grimacing:

1 like

Op het Grand Seiko event even mogen “aanraken”.

Prachtig!!! … Behalve inderdaad die pushers… Mega, wat lelijk. Dat is echt het enige wat blijft hangen. Terwijl de rest, ook qua techniek, zo mooi is. :confused:

Dan liever de mijne!

14 likes

:+1: helemaal mee eens !

Die pushers zijn verschrikkelijk :confounded:

Interessante techniek, maar ik kan het moeilijk plaatsen. Waarom kwarts gebruiken in een mechanisch uurwerk terwijl een puur kwartsuurwerk meer voordelen heeft en een puur mechanisch uurwerk meer liefhebbers heeft. Het is alsof Seiko een oplossing heeft bedacht voor een niet bestaand probleem.

1 like

Daarom dus:

Spring Drive is a unique watch technology. It generates energy like every other luxury mechanical watch but combines this with an electronic regulator to deliver a level of precision that no mechanical watch can match.

1 like

Mechanisch uurwerk met de precisie van een Quartz. Best of both worlds :slightly_smiling_face:

3 likes

Dat is mijn mening ook :thinking:

Op de GS meeting afgelopen week werd in de presentatie aangehaald dat Seiko meer dan 20 jaar heeft gewerkt aan een nieuw soort uurwerk wat de voordelen van een Quartz (nauwkeurigheid) moest combineren met het “soul gevoel” en het “eeuwig werkende” mechanisch uurwerk (lees= zonder batterij, gevoed door beweging). In Spring Drive zien de Japanners het ei van columbus. In time gaan we wel zien wie gelijk heeft… iedereen aan Spring Drive of toch maar aan een quartz of mechanisch uurwerk?

De mannen van GS die waren overgevlogen uit Japan hadden heel toevalling alleen Spring Drive horloges om…

3 likes

Ik wil graag een spring drive GMT.
Alleen de prijs houdt me tegen. Het model dat ik zou willen kost ruim 5000, en dat gaat me op het moment nog te ver voor een horloge van wat voor merk dan ook.

Zo heb ik het inderdaad ook gehoord. en ik denk dat ik het er mee eens ben. :wink:

Dat is wel een leuke…

We hebben zat zaken om de tijd op te kijken, van kerkklok naar zakhorloge… dus een polshorloge niet nodig. Een oplossing voor een niet bestaand probleem, namelijk het missen van de tijd.

Ow sorry Daniel, verkeerde persoon geciteerd. :pensive:

1 like

Naast de nauwkeurigheid valt voor mij daar ook de prijs, formaat, gewicht en het goedkopere onderhoud bij. En op die punten is de springdrive niet een verbetering en is zelfs duurder dan een gewone automaat.

2 likes

Yep, dus ook het in stand houden van mechanische horloges is een “kostbaar” probleem. Quartz is vele malen goedkoper… Maar volgens mij zijn we daarom liefhebbbers van horloges. :smiley: Da, mag wa kosten jonguh.

2 likes

Wij westerse mensen en met name liefhebbers denken wel even anders als de gemiddelde Japanner. Zij willen perfectie, en bij Grand Seiko is alleen alleen beter dan perfect goed genoeg. Ik persoonlijk vind het lovenswaardig dat ze daar op zoek zijn gegaan naar een geheel nieuw soort uurwerk en 20 jaar hebben doorontwikkeld voor ze het in de markt zijn gaan zetten. Welk Westers bedrijf doet dat nou nog?

Overigens, leuk detail: Seiko kweekt zijn eigen kristallen voor haar quartz en spring drive uurwerken. Alleen de aller mooiste- en helderste 0,000x% van de gekweekte kristallen worden geselecteerd voor gebruik in Grand Seiko uurwerken. De rest is voor hun ruim 120 miljoen (:shushing_face:) Seiko Quartz uurwerken .

3 likes