Hij is mooi! Strak om te zien en de innovatie spreekt me zeer aan. Hij staat hoog op me wishlist
Erg mooi horloge! En mij spreekt eigenlijk wel aan dat alleen kenners weten dat het een prijzig horloge isā¦
Zo dat is een mooie,
Goede koop Flip.
Ik heb dit draadje ook reeds doorgelezen toen de discussie ontstond.
Alhowel puur mechanische klokjes ā leukerā schijnen te zijn voor de liefhebber, en ik vind het zelf ook interessanter dan een batterijtje, beschouw ik de Springdrive toch als een gevalletje apart.
Simpelweg interessante techniek in een aantal zeer mooie behuizingen. Ik vind ze werkelijk schitterend!
Er schijnt er nu ook eentje te zijn met opengewerkt mechaniekje en een gongetje (ik weet de juiste benamingen nietā¦)
En even een vraagje --> de secondenwijzer van de Springdrive gaat volkomen continu rond (ā traploosā in mijn eigen jargon). Ik verkeerde in de veronderstelling dat dure automaatjes dat allemaal hebben, maar dat heb ik dus verkeerd? m.a.w. je ziet altijd de kleine stapjes die een secondenwijzer maakt, zoals ook op mijn bescheiden Seiko 5-je?
als j een springdrive koopt is het wel leuk als hij een grote seconde wijzer heeft waant dan zie je dat hij vloeiend gaat, bij mechannische horloges met een kleine seconde lijkt het al of hij vloeiend gaat,ā¦
als j een springdrive koopt is het wel leuk als hij een grote seconde wijzer heeft waant dan zie je dat hij vloeiend gaat, bij mechannische horloges met een kleine seconde lijkt het al of hij vloeiend gaat,ā¦
Ik zou hem ook kopen Flip. Ook ik vind het prachtige techniek. Bravo Seiko.
Groeten Eeltje
Hoi Knie_Reflex,
"Er schijnt er nu ook eentje te zijn met opengewerkt mechaniekje en een gongetje (ik weet de juiste benamingen nietā¦)"
Dat klopt. Dat is een Credor Sonnerie (luxe merk van Seiko) met ook een Spring Drive uurwerk. Persoonlijk vind ik hem niet zo mooi. Voor meer info: http://people.timezone.com/mdisher/seiko/0602/sonneriepr.htm
Klein detail, het horloge kost 107.000 euro ex BTW!!!
"Ik verkeerde in de veronderstelling dat dure automaatjes dat allemaal hebben, maar dat heb ik dus verkeerd? m.a.w. je ziet altijd de kleine stapjes die een secondenwijzer maakt, zoals ook op mijn bescheiden Seiko 5-je?"
Met mijn bescheiden horlogekennis dacht ik hetzelfde totdat ik de secondewijzer van de Spring Drive zag bewegen. Ik heb nog twee (echte) mechanische uurwerken http://www.horlogeforum.nl/read.php?3,30151 en vond dat die wijzer ook al vloeiend bewogen. De juwelier heeft mij verteld dat het bewegen van de secondewijzer te maken heeft met het tikgetal van het uurwerk. De Spring Drive heeft als eerst uurwerk een tikgetal van 0.
Bedankt voor de positieve reacties. Zo krijgt dit draadje toch nog een positieve ladingā¦
Ik vind de marinemaster met springdrive erg mooi⦠Zo mooi zelfs, dat ik hem zo verkiezen boven de MM met automatisch ( 8L35 ) uurwerkā¦De discussie mechanisch of niet is voor mij niet interessant. Het is een mooi horloge, met een blijkbaar mooi uurwerk ( in tegen stelling tot de kinetic ? ) . Ik ben er zelfs een beetje verliefd op, en dat is een slecht teken
Hoi Sander,
Dat āverliefdeā gevoel kom mij bekend voor. Het gevolg is hierboven te zien. Ik had nog nooit van de Marinemaster gehoord. Weet jij iets over de levering hiervan? De jewulier heeft er ook niets van verteld.
rmgvs Schreef:
ā¦Grand Seiko en Seiko Credor. Het
zijn horloges die je in Nederland zover ik weet
niet tegen komt maar een enkele keer wel op Ebay.
Het gaat om exclusieve horloges (vaak
gecertificeerde chronometers) ergens rond
1500-2000 Euro en op fotoās te zien ook wel
terecht.
Ik ben van plan om binnen nu en ⦠een inkoopactie op te starten voor de luxere Seiko lijn. Misschien als er genoeg interesse is ik hier serieuze plannen voor kan maken?
Prijzen liggen dan trouwens niet rond de 1500. 500euro hooguit.
Laat het me weten via dit topic of via PM. Dan kanik kijken of ik iets op poten kan zetten.
Dat klinkt wel heel aantrekkelijk Jaap-Wim. Aan welke luxe lijn zit je dan te denken? De Sportura en Arctura serie hebben ook al horloges in die prijsklasse. Ik heb iig interesse.
Ik zal morgen eens plaatjes posten. Help me er desnoods fff aan herineren.
Wow,
Gaaf Flip. Als ik meer geld had zou ik er ook een kopen. Maar dan wel met een grote secondenwijzer.
Mechanisch of niet, ik zou niet weten wat dat uitmaakt. Er zitten tandwielen in, en dus is het mechanisch.
O, hebben de horloge-liefhebbers een eigen uitleg voor het woord mechanisch ? Tja, dan is het een DUS oneindige discussie.
Ik zou hem willen hebben omdat ik als techneut de techniek te gek vindt. Daarom heb ik ook een Accutron gekocht. Is dat trouwens een mechanisch horloge ? Leuk mechaniek, geen servo, maar wel een batterijā¦
En de naam Seiko ? Volkswagen maakt ook de Pheaton, voor de meesten onder ons een droomauto. Mercedes maakt ook een A-klasse (durf je nog te zeggen dat je een Mercedes hebt ?)
Ik heb ook een Seiko SKX007. Geweldig !! Onverwoestbaar en nog mooi ook⦠Het lijkt wel erg op een Rolex is het nu een imitatie ? I donāt care !
Ik feliciteer je met je aanschaf !!
Bas