Seiko SRP789K1 Echtheid

Heren en enkele dames,

Vandeweek op marktplaats deze Seiko gekocht. Deze werd verkocht voor een (redelijk) goede prijs en prettig contact met de verkoper. Ik vraag altijd expliciet of het horloge origineel is, in dit geval werd dit ook bevestigd.

Bij ontvangst vandaag ben ik toch aan het twijfelen geslagen om de volgende redenen.

  • Geen originele verpakking
  • Band voelt wat goedkoop aan (maar geen ervaring met de Turtle dus dat kan aan mij liggen
  • Dial geeft NH36 weer
  • Caseback geeft 4R36 weer
  • Movement geeft geen markering/logo
  • Lege binnenkant caseback

Wie kan mij helpen met de verificatie?

Hierbij de fotos:

Met vriendelijke groet,

Marck

Heb je toevallig ook een foto van de dikte van het glas? Bij een vriend van mij, die ook een wish turtle had gekocht, was het glas overdreven dik. Of nou ja, hij leek erg dik.

Fake

Sorry

Het origineel heeft geen rode lijnen op chaptering.
Lumepip niet gecentreerd in grijze driehoek.
Grijze driehoek niet over hele breedte bezelinsert.

Uitlijning is wel des Seikos :grimacing:

1 like

Of mod of frankenwatch.

In ieder geval geen originele.

Er is op dit moment een verkoper op MP actief die alleen maar dit soort horloges aanbiedt. Komt uit Boxtel of Best geloof ik.

Serienummer 630711?

Echte 789:

1 like

2 likes

Nice, maar foto wijzerplaat en caseback helpt meer

Edit: ah daar is de wijzerplaat al

Dit doet al een heel luide bel rinkelen…


Hoort 4R36 te staan, denk gevolgd door -04z4

1 like

Nep inderdaad. Helaas dus opgelicht. Er worden de laatste tijd heel veel fake seiko’s verkocht op MP.

1 like

Ja, hoe heet de troepwinkel waar ze veel vandaan komen? Er was hier zelfs een lid, die voor 4 tientjes dacht een echte te kopen… en dit stug volhield…

1 like

Is die ooit door de douane gekomen.

On topic: balen man.

De ontknoping laat nog op zich wachten (al weten wij het wel) :joy:

1 like

Ik vind het rood op de wijzer ook niet goed eruit zien…

Correct.

Ik weet genoeg, dank.

Spijtig :frowning:

Ik zou de verkoper een berichtje sturen. Heb je misschien nog een link naar de advertentie?

Ja ik probeer het onderling op te lossen. Horloge schijnt overigens hier op het forum verkocht te zijn.