Seiko SSK019

Onlangs een horloge via Vinted gekocht, nu lees ik online dat er van dit horloge ook valse modellen worden verkocht. Kan iemand misschien via de foto’s zien of dit een echte is?
Alvast bedankt.

5 likes

Niks mis mee

1 like

Ik zie geen grote rode vlaggen maar ik beschouw mezelf niet als expert. @koekoek weet veel meer van Seiko en als ik me niet vergis @Ruud ook

Ik wel. Had helaas deze post gemist…

• 1ste wat mij opvalt is de verhouding van de wijzers ten opzichte van de lume. De randen zijn opvallend dik.

• 2de is het Seiko logo. Vind de E erg vreemd.

• 3de het font op de chapter ring… lijkt afwijkend. Ik ken het font enkel met rondere nullen en minder uitgerekt.

• 4de is de afwerking van het uurwerk. Rotor lijkt niet mat genoeg, net als de buitenste rand (die lijkt zelfs de tekst van het glas te weerspiegelen).

Ze maken SSK’s tegenwoordig bijna 1 op 1 na. Ik kan je dus niet met zekerheid zeggen of deze niet klopt, maar als ik een weddenschap aan moest gaan, zet ik in op fake.
Het is bijna niet te zeggen zonder een echte ernaast.

Ook al heb ik er zelf geen, ik durf te stellen dat ik er oog voor heb.
Ik vertrouw hem in iedergeval niet. Maargoed… Je hebt echt detail fotos nodig om het zeker te weten.

1 like

@ferdiknoop hoe vast zit de bezel? Kun je die na een beetje draaien met je hand vanaf trekken?
Dit is namelijk nog èèn van de laatste makkelijke manieren om een fake te spotten.

Hoeveel % van de nieuwprijs heb je er voor betaald?

:wink:

@ de Seiko experts: zitten bij echte vaak kaartjes met de Amerikaanse customer service erop? :thinking:

1 like

Ja. Deze kleurvoering is uitgebracht voor de Amerikaanse markt. Vandaar dat die erbij zit.

1 like

Geen expert, maar na vergelijking met andere afbeeldingen valt op dat de cijfers op zowel de bezel insert als de chapter ring anders uitgelijnd zijn tov van de dag/nacht kleurovergang. Let maar eens op de 6 op de bezel insert en op de 18 op de chapter ring. Nu zijn de toleranties van een Seiko 5 vast niet 0, maar ik vind zo snel geen ander exemplaar met zo’n afwijking.

Ik zie net een mega rode vlag die heel makkelijk te spotten is (los van alle andere punten). Dankzij dit filmpje.

Het mooie is, dat het filmpje al mijn eerdere punten ook noemt. Misschien moet ik filmpjes gaan maken.

@ferdiknoop kun je bevestigen of die O van SEIKO op de doos, een cirkel is? Als in, bijna perfect rond?

Als dat zo is, is de doos nep.

1 like

Erg genoeg is dit gewoon zoals het hoort :joy:. Stoort mij ook, maar het is hoe het is.

Lees eens de commentaren bij het filmpje… niet iedereen is het er over eens dat het geen echte is… :man_shrugging:

1 like

Dat is geen maatstaf.

Wat bedoel je precies?

Dit is een officiële foto van Seiko.

Misschien ben ik naïef, maar juist het feit dat er een Amerikaanse garantiekaart zit bij een model dat puur voor de Amerikaanse markt is uitgebracht, stemt mij positief. Daarnaast kan de uitlijning van de bezel en chapter ring af lijken te wijken door de hoek van de foto. En ja, ik bezit een SSK(003). Ik zie niks wereldschokkends buiten de Seiko marges wat niet te verklaren is.

Toch ff dit topic volgen. Was bij juwelier hier in buitenland en SSK005 gepast. Had juiste doos maar wel met wat langgerektere cijfers op de index ring. Bezel zat echter goed vast en rotor had de juiste brushing. Zat wel in plastic, maar dat zitten hier alle horloges, ook andere Seiko (geen GMT’s) zagen er zo uit.

Het serienummer begon echter met een 7. Net zoals die in dit topic. Heb altijd geleerd bij Seiko dat eerste cijfer het jaar is. 2027 kan niet en in 2017 was dit model nog niet uit. Is dit veranderd

Edit: had beter ff kunnen googlen. Is idd veranderd

1 like

Nee, dat klopt niet.

Is paar jaar geleden veranderd lees ik net idd

1 like

Bij die van TS zit de 8 van 18 dichter op het rood van de chaptering. En de grijs/zwart verhouding in het rondje van de 6 op de bezel is anders. Wellicht binnen Seiko’s toleranties, maar opvallend.

Bedankt voor jullie reacties, ik zal morgen in het daglicht wel nieuwe foto’s maken.

Ik heb onlangs een seiko bij een juwelier gekocht en daar staat ook een O op het einde.