Seiko Stargate projectje

Omdat de SBDC027’s niet dagelijks voorbij komen (qua graal-van-dit-moment; en eigenlijk ook gewoon best wel veel geld kosten), ben ik al even op zoek naar een mod-optie met een zelfde soort uitstraling. De spullen voor een mod van m’n nieuwe Turtle (of twijfel: toch misschien de SKX007?) waren al besteld, toen ik op de baai voor een zacht prijsje een Stargate SRP493 won. Geïnspireerd door dit soort plaatjes op het web, werd dit toen ineens het te modden onderwerp (de Turtle wel is de volgende op de lijst, zie plaatje twee voor waarom):

en

afbeelding

Dus meteen de Yobokies Stargate bezel en insert besteld, plus een extra setje 62MAS-wijzers, en voor een deel zelf aan de slag. Ik dacht even dat ik hier de wijzerplaat van de SBDC027 - die ik dus al had - voor zou gaan gebruiken, maar toen ik dat prachtige donkere blauw van de originele wijzerplaat zag (echt veel mooier dan op de foto’s), was meteen wel duidelijk dat ik die zou laten zitten.

Zo kwam ie binnen:

Zo op 'n WJean MM300 bandje ziet ie er al beter uit:

Zonder band:

Kroon zwart gemaakt:

Zonder bezel:

Zonder cycloop-dinges - dit vond ik best eng om te doen, 'm er af branden met een crème brûlée brander… :scream: (maar volgens YouTube kon het zo, en inderdaad :sweat_smile: ). Het zwart van de kroon ook wat gefatsoeneerd:

Vandaag de bezel en bezel insert binnen van Yobokies, met een gasket die niet paste - wat een gepriegel #enbedankt. Die uit de originele bezel gelukkig wel, en het klikte meteen soepel op z’n plek:

En dan de insert erin gelijmd - ja, ga ik nog netter afwerken:

Even op de WJean weer,voor het idee:

De wijzers heb ik dus ook, maar daar waag ik me niet aan. Dus snel naar m’n plaatselijke juwelier die me voor de zoveelste keer ziet aankomen met een projectje… :grin:
(en 't kan zijn dat ik de kroon ook laat vervangen door die van een SKX007, wel zo subtiel).

Foto’s van kant en klaar volgen zodra ik 'm weer terug heb.

15 likes

Apart idd dat je de cyclops er zo af kan branden. Neem aan dat de cyclops een apart stukje glas is dat erop is geplakt? :thinking:

1 like

Ziet er nu al goed uit.Ben benieuwt naar het eindresultaat.

1 like

Ja, klopt. Brandertje en een glasschraper. Vlam erop, en als de onderkant wit kleurt kun je 'm er zo afschuiven. Lang leve de interwebs voor dit soort tips. Doodeng.

1 like

Het witte is dan lijm? Haha klinkt idd best apart.

1 like

Mooi verslag en dito foto’s Roy, ziet er top uit :+1:

1 like

Dank! Kan niet wachten tot die wijzers er ook op zitten. Hoge verwachtingen…

1 like

:joy::joy: met n crème brûlée brander…:+1::+1:

2 likes

Mijn beste,

Goed bezig hoor!!
Succes met de verdere bezigheden!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

:sunglasses:

1 like
1 like

LOL, tnxs! :grin:

1 like

Mooi zeg! Gave wijzerplaat met die indices en icm de bezel.

1 like

Leuk project. Ben benieuwd naar het resultaat met de nieuwe wijzers. En de wijzerplaat is inderdaad heel mooi :sunglasses:

3 likes

Mooi project! Ik wilde dit horloge ook kopen, maar vond de bezel en dat vergrootglas niet je van het… Ik vind hem met de bezel die jij erop heb gezet, er stukken beter uitzien. En weg met dat vergrootglas, ook al 'n beter gezicht! Ben benieuwd hoe die gaat worden, succes!

1 like

Shoot, ik heb ‘m weer terug in onveranderde staat: de Yobokies 62MAS wijzers pasten niet, en ook niet de XL Sammie wijzers. Zou ‘t dan nog zin hebben om Dagaz-wijzers te proberen? @HanDavinci advies wellicht? Zou gewoon een 4R36-uurwerk moeten zijn, zou je zeggen.

Orginele Seiko wijzers kopen :smile:

Wie heeft die wijzers proberen te plaatsen? Dat moet gewoon passen en yes. Is gewoon een 4R uurwerk.

Nou moet ik wel zeggen dat de fit van aftermarket wijzers drie keer ruk is waarbij de Yobokies wijzers de kroon spannen. Net zoals zijn bezels. Het ziet er allemaal wel priem uit, maar de toleranties in afwijkingen staan niet heel strak. Het is altijd maar een beetje zo-zo.

Edit:

Bah.

1 like

Ik laat ‘t de laatste tijd via de huis-horlogemaker van Juwelier Wolters (Vleuten) doen, tot nog toe naar volle tevredenheid. Ook de Sammie XL wijzers op m’n Samurai, en net terug ook de Dagaz sword en dagger set op m’n oranje Sammie. Maar ik zal gaan uitwijken naar origineel, tnxs voor ‘t meedenken/advies!

2 likes

Always welcome :v:

Het is jammer dat er geen orginele Seiko stick wijzers leverbaar zijn. Die van de SBDC027 heb ik al 14 maanden geleden besteld, Seiko gaat ze niet meer leveren.

En een orginele SLA017 wijzerset is duurder dan je Stargate, zeg maar… veel duurder :upside_down_face:

1 like

Ik zou natuurlijk heel boos, of nee, teleurgesteld kunnen worden maar dat ga ik niet doen :wink::kissing_closed_eyes:.

2 likes