Seiko sumo; ja of nee

De laatste dagen spookt de Sumo door mn hoofd. Om de een of andere reden krijg ik hem niet meer uit mn hoofd. Ik ben vooral ook benieuwd naar het verschil met bijvoorbeeld de Turtle en SKX qua kwaliteit en afwerking. Is die Sumo nou echt zo veel beter? Ik vind de kast er wel erg gelikt uit zien :smile: :+1:

Helaas heb ik wel vrij dunne polsen (17cm). Dus ik ben ook benieuwd of hij uberhaupt zou passen. Ik zou de Sumo eigenlijk het liefst eens in levende lijve aanschouwen. Normaal ben ik bij horloges meer van eerst doen dan denken maar in dit geval is het denk ik slimmer om hem eerst eens in het echt te zien. Weet iemand waar ik in de regio Delft wellicht eentje kan proberen? Of word het dan een juwelier in Rotterdam of Den Haag?

2 likes

http://www.vellekoopjuwelier.nl/merken/seiko/horloges/herenhorloges/4599/seiko-sbdc003j.html?paging=2

's-Gravenzande, is redelijk in de buurt

2 likes

Heb ook eens gekeken naar de sumo, tot dat ik die cameltoe op de 12 zag :wink:

2 likes

Ik heb zelf ook een polsmaat van 17cm. Hij stond verassend goed. Erg mooi afgewerkt. Vooral hoe de bezel verwerkt is. Ik zeg doen!

2 likes

Topklok, maar wel moet je hem gaan passen, ik heb een polsomvang van 18cm en het was net aan. De lug tot lugafstand is ca. 52mm, dus best flink. Ik heb de Sumo 4 keer aangeschaft omdat ik het een mooi ding vind, maar telkens toch weer weggedaan omdat ik hem niet comfortabel vond zitten.

Daarnaast kan het horloge door de lange lugs eigenlijk alleen gedragen worden op de standaard of aftermarket stalen band met passende endlinks of een rubberen band van bijv. Crafter Blue. Persoonlijk vind ik zoā€™n groot gat tussen band en kast afbreuk doen aan een horloge.

Ga in Rotterdam eens kijken bij Brunott, daar ligt ie in de etalage naast nog veel meer moois. Kun je je tegelijk vergapen aan de Grand Seikoā€™sā€¦

2 likes

De Sumo is prachtig. Van de kast tot de bezel tot dr wijzerplaat stukken mooier dan de skx en de turtle. Het grootste nadeel vond ik de 20mm bracelet op de grote kast.

Voor onder de 500 euro Ć©Ć©n van de mooiste horloges die je kunt kopen.

5 likes

mocht je een keer in het noorden zijn dan mag je die van mij passen, die te koop komt omdat ik een Damasko als vakantieklok ga gebruiken. Incl de prachtige Crafter blue.

Ik heb iets van 17,5cm pols omtrek en ik kan hem best hebbenā€¦

voordeel van 2ehands kopen: Je schrijft niks/nihil afā€¦ Hij blijft zijn waarde wel houden

3 likes

Anvil 22mm er op met 20 mm endlinks, ā€œprobleemā€ opgelost. :wink:

1 like

Bedankt voor alle reacties. Inderdaad die details als de verzonken bezel vind ik erg tof. :+1:

Lijkt net aan te gaan op een 17-17.5cm pols daarom wil ik hem gaan passen. Mijn pols is wel redelijk vlak, zoĀ“n 55mm dus met een 52mm lug to lug zou dat net kunnen.

Ik vind zelf de standaard bracelet en de crafter blue eigenlijk niet echt mooie banden :sweat_smile: Ik zou hem zelf hoogst waarschijnlijk op een andere band zetten.

1 like

De kwaliteit van de Sumo verschilt ontzettend met de SKX en de Turtle. Niet alleen in uurwerk en vorm, maar ook de afwerking van de kast en wijzerplaat.

Als je een SKX en een Sumo bij elkaar in Ć©Ć©n zin zet, moet ik deze twee even posten. Ik vond de Sumo zelf prachtig, maar te groot voor mijn 17.8 cm pols.

Dus natuurlijkā€¦ging ik voor een SKX Sumo.

De onderste is nog van mij, de bovenste niet meer.
Ik zag nog wijzerplaten beschikbaar mocht je zelf de Sumo ook te groot vinden :sunglasses:.

Ik bouw er zo eentje naar wens :slight_smile:

4 likes

Zo had ik het toen inderdaad ook gedaan Frits, meteen een andere klok

[URL=http://s658.photobucket.com/user/EricPePa/media/Seiko/bae41e98.jpg.html][/URL]

2 likes

Maar juist de kast van de sumo is zo mooi :smile:

1 like

Sterker nog Eric, je hebt er ooit zo een bij mij thuis opgehaald (Blumo) :wink:

Haha, is die ook en de afwerking is ook geweldig. En de 6R15 ook uiteraard. Zoā€™n klatser moet je alleen wel staan. Ik had het gevoel dat die met mij ging lopen ipv andersom :yum:

2 likes

De Turtle kon ik net hebben vond ik. Of het me staat, dat moet blijken. Daarom wil ik hem ook eens passen. Helaas is er geen Sumo Flipper it Forward :wink:

1 like

Mooi ding hoor :+1:t2:

4 likes

Hier ook een groot fan van de Sumo kastvorm. Maar hoewel ik hem het liefst heb op zijn eigen band, is dit mijn minst comfortabele klok op mijn platte pols van ruim 19cm. Overigens komt dat meer door zijn relatief hoge gewicht dan door zijn afmetingen. Hij neemt het op tegen o.a. een SKX op rammel-jubilee, een titanium Shogun en een Hammy Field day-date op leer.

2 likes

Absoluut een topper in zijn prijsklasse, ik heb alleen nog maar de gele (mod) :wink:

6 likes

Mooi, en leuk te zien hoe ie op een gemiddelde pols hangt!

4 likes

Noem je dat gemiddeld ? Kan mij herinneren dat zijn Panerai zelfs klein oogde om zijn pols :wink: