Seiko sumo; ja of nee

Sumo is een absolute aanrader! Kwaliteit vind ik ver boven de skx. Hij zit mij echt als gegoten om mijn 18cm pols door de gebogen lugs. Ik draag hem wel op de super engineer. De originele band doet me niets.

3 likes

Panerai is in Italie groot, in onze provincie voor de gemiddelde pols. Toch?

1 like

Je moet echt eens wat gaan doen met die kamelenteen fixatie van…:wink:
.
.
.
.
Vreselijk plaatje in 3…2…1…

1 like

:ok_hand: :relieved: Die kast is echt heerlijk.

2 likes

Haha ja, die kan ik me nog wel herinneren.
Durf ik nu niet meer te plaatsen :innocent:

1 like

Zelf heb ik de SKX007, de SKX009 en de Seiko Turtle SRP775. De Sumo staat ook nog op mijn lijstje. Echt een schitterend klok lijkt me.

3 likes

Weet je hoelang het heeft geduurd voordat ik dat beeld uit mijn systeem had…:persevere:

Soms lig ik nog wel eens badend in het zweet in bed…oh nee wacht :sweat_smile:

1 like

Ook nog maar even de oranje hier…)
18cm pols, gaat net. Gapend gat tussen band en kast…ach ja het stoort mij minder.

1 like

Oh ja, helemaal vergeten hahaha

1 like

Sumo is veel meer horloge dan een SKX, die ik altijd wat goedkoop vond aandoen. Aan een Z22 band van Seiko staat en zit ie super.

Groeten
Rutger

3 likes

Mijn eerste Sumo, draagt bijzonder prettig moet ik zeggen. Ik vind de standaard band prima qua kwaliteit en comfort dus hou ik hem zo origineel mogelijk.

4 likes

I like my watches original as well :ok_hand:

1 like

Ik draag mijn blauwe Sumo op een strap van CrafterBlue en dat is een absolute aanrader

Z22 op een Sumo ? Klopt dat ? Sumo heeft 20mm lugs volgens mij en een Z22 is 22 mm breed.

Grappig genoeg heb ik ook een 17.5 a 18 cm pols, en kan ik 'm ook zeer goed hebben. Toen ik 'm omhad was hij heel erg comfortabel, ook op de stalen bracelet.

Probleem voor mij is dat ie net als de Stargate een erg lange lug heeft, waardoor het geen fijne bandenwisselaar is afgezien van Crafter (wat ik niet draag) en bracelet (idem).

De SKX is echt stukken minder afgewerkt. De Stargate zit erg, erg dicht op de Sumo qua afwerking, maar de SKX is het meest veelzijdig: Discreet en een uitstekende bandenswapper. Wat je er ook op gooit, op een 007 staat het altijd goed.

Daarom, @koekoek, absoluut doen als je 'm op staal of rubber lekker vindt dragen, maar absoluut niet doen als je des swaps bent.

Je hebt gelijk. Het is een Z20 :grin:

Groeten
Rutger

1 like

Sumo is een aanrader, als je pols hem kan hebben.
De kastvorm is inderdaad prachtig. Ziet er té gelikt uit om als duiker door te gaan. Vandaar dat mijn 009 zeker blijft.

Laat is het zo formuleren : de Sumo is geen concurrent van de SKX. En de SKX is geen concurrent van de Sumo.

En dan is er nog de prijs : de Sumo is dubbel zo duur.

De Sumo is het enige horloge waar ik ooit werd over aangesproken.

Helemaal eensch!

Dat komt denk ik door de 22mm lug.
Ik draag de 007 het meest op een Seiko flatvent, ziet er super uit.
Maar ik ben ook een budget diver freak :sunglasses::v:

Ik denk dag de seiko sumo een geweldig horloge is wanneer je een lager segment duikers gewend bent. Wanneer je al hebt mogen proeven vd higher end duikers dan is her hem net niet. Dat heb ik in ieder geval ondervonden.

Ofschoon ik het eens ben met je conclusie dat de Sumo het net niet is, is het idee dat dat iets te maken heeft met het segment in mijn beleving onwaarschijnlijk of zelfs belachelijk te noemen.

Even een auto vergelijking. Opel, Toyota, Renault, Citroen, Skoda en Volkswagen zijn voorbeelden van gewone auto’s.

Dan heb je de Bentley Continentals, Aston Martin Rapide S en Maserati Quattroportes. Dat zijn luxe auto’s.

BMW, Audi, Mercedes en tegenwoordig ook (snik) Jaguar brengen overpriced gewone auto’s aan de man terwijl ze pretenderen luxe te zijn.

Dat vervolgens een Fiat Multipla een lelijk hok is, is niet omdat er geen BMW op de motorkap staat, maar omdat het gewoon een lelijk hok is. Dat heeft met segment niets te maken, maar des te meer met design keuzes.

Terug naar horloges:

Ik heb Submariners, SeaDwellers, Black Bays en Aquaracers omgehad. Eerlijk gezegd heb ik, los van marketing en het nummer op de prijskaart, nog nooit begrepen waarom die als “een hoger segment” gezien worden. 't bluuv’n duukertjes.

Evengoed is de Sumo hem net niet. Dat ligt niet aan het segment of de marketing er om heen, dat ligt gewoon aan een aantal design keuzes die Seiko heeft gemaakt die polariserend werken, en dus grote invloed hebben op de beleving van het horloge.

1 like