Seiko Sumo MM300 mod review & actiefoto's

Omdat regelmatig vragen krijg over mijn meest recente Seiko mod wil ik hierbij een review delen met uiteraard wat foto’s in zijn zijn natuurlijke habitat.

Even terug naar het begin. In 2012 haal ik mijn duikbrevet en start de bovengemiddelde interesse in duikhorloges. Vooral Citizen, Seiko en Oris hadden mijn aandacht. Al heel wat Aquis modellen mochten logeren bij huize MotoSkooly. Toen ik echter de SBDX001 zag was ik verkocht, wat een gave duiker! Moest dat hem worden?

Helaas had deze een nadeel, en dat was de hoogte. Zo’n horloge paste niet onder mijn leren motorjas, en motorrijden is mijn andere passie en zonder horloge geen motorrit. Alleen om te duiken vond ik de MM300 een beetje te prijzig, dat moest anders kunnen…

Omdat ik graag mijn motoren “op smaak breng” (lees ik mod ze naar eigen inzicht) was dit voor een duikhorloge een logische stap. Helaas is fijnmotoriek mij niet gegeven dus zelf wijzers of wijzerplaten vervangen is een NO-GO. Gelukkig kon ik mijn ideeen delen met onze horloge-mod meester (in ruste?) @HanDavinci en ik heb hem nog altijd dankbaar dat hij mijn 1e prachtige Seiko mod maakte: de SKX Sumo Han-San Edition :facepunch:

Maar toch… het bloed kruipt e.d. je kent het. Ik wilde zo graag die MM300 maar dan in een praktische variant. De SKX vond ik qua formaat wat te klein, en ja dan kom je uit bij een… Sumo natuurlijk!

Afin, na 7 maanden wachten op alle onderdelen (jawel) had ik alles binnen. Een SBDC031 als basis, met de SBDX017 dial & hands (en bedankt @Voordeligbijdetijd voor de goede service). Uiteraard was dat nog niet voldoende. Het hardlex is vervangen voor 5,5mm dik Double Domed saffier en heerlijke blauwe AR coating, en de bezel is nu van keramiek. De Bracelet is een 22mm Super Oyster (jawel dat kan :smile:) met een diver extensie in de 20mm Seiko sluiting. Moet allemaal wel makkelijk over een neopreen pak passen.

Speciale dank gaat hier uit naar @royke74, die niet alleen 7 maanden mijn enthousiaste verhalen over dit projectje moest aanhoren, maar ook met engelengeduld de wijzerplaat passend heeft gemaakt, en het saffier heeft geplaatst. Gelukkig met gouden tips van onze meester Handavinci dit het ramptraject van de wijzerplaat passend maken al eens was doorlopen.

Afin, Seiko betaald mij per woord voor deze review maar nu krijg ik een lamme duim dus hierbij nog even de samenvatting van deze review:

Geweldige mod :ok_hand:

Wat vinden jullie?

En hier de foto’s, inclusief zijn eerste diepere duik in Zeeland vorige week:

52 likes

Dat is nog niks. @flowert en ik wachten over een paar weken al 12 maanden op het laatste onderdeel. Ja… 12 maanden :joy:

Ik vond het geen ramp, wat was mijn tip? Lekker de dremel eroverheen en niet van dat benauwde? :full_moon_with_face:

Haha grapje, ik vind je mod geweldig. Zou hem zo dragen als ik ook van die berenklauwen had! :bear:

8 likes

Geweldige mod … :heart_eyes:

4 likes

Mooie review van een mooie samenwerking, leidend naar een uniek horloge Roel! :+1:Daarnaast geweldig om eindelijk ook eens een “mod in action” te zien. :ocean:

4 likes

Hele mooie mod👌

2 likes

Gave mod! Gaaf dat je hem ook gebruikt waar hij eigenlijk voor bedoelt is :slight_smile:

2 likes

Mooie mod! Heb een soortgelijk iets gehad, staat en draagt geweldig.

2 likes

Mijn beste,

Het enthousiasme schittert je tegemoet!!
Zeer geslaagd. :+1:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Moddervette mod Roel. Heel mooi. :+1:

2 likes

Echt heel mooi! Als 'ie ooit te koop staat… :wink:

2 likes

WOW-Russell

2 likes

Was leuk en leerzaam om te doen :smiley::+1:

Ja dat was even doorbijten … Haha, nee joh! Mis de verhalen wel nu hij klaar is. Dus deze review is een welkome verassing :+1:

Super gaaf ding Roel… gelukkig was de waterdichtheid ook prima :ok_hand::sweat_smile:

4 likes

:heart_eyes:
Geweldig! Daar ga je veel plezier van hebben. Al die starende ogen! :+1:

2 likes

Hai @MotoSkooly,
Zeer mooi gemaakt, ik heb een vraag.
Ik heb zelf een seiko turtle die nogal voorloopt.
Ik heb hem laten bijstellen door een uurmaker. Hij zei dat ik moest oppassen met zwemmen.
Jij hebt je horloge ook opengehad hoe heb je hem weer waterdicht gekregen zodat je je geen zorgen hoeft te maken als je gaat duiken?
Mvg,
Spooler

1 like

Wat een gaaf horloge. Respect.

1 like

Tja, dat was ook bij mij het risico zeker na het vervangen van het glas. Je mag niet de hard doordrukken dan gaan de pakkingen eraan. Je kan hem laten testen op waterdichtheid bij de meeste AD’s dan heb je je antwoord wil je zekerheid.

2 likes

Mooi horloge… Duik ze…!

1 like

Leuk geschreven, Roel! Ik waardeer het als iemand buiten de lijntjes kleurt. En het resultaat mag er wezen, voor de grotere pols.

1 like

Zeer mooie mod! Ziet er pakken beter uit dan het origineel…
Veel plezier ermee…

1 like

Erg mooi Roel! Veel duikplezier

1 like