Seiko Sumo: Welke band moet ik kiezen? *update*

Beste forumleden,

Sinds een week of twee ben ik in het bezit van een prachtige blauwe Seiko Sumo. Nu ben ik na een aantal dagen dragen ook tot het besluit gekomen dat de OEM bracelet iets te iel is voor mijn grote polsen. De band draagt erg comfortabel en is zeker geslaagd qua design en fit met de kast, toch wil ik graag iets met wat meer body.

Nu zijn er ondertussen erg veel aftermarket bracelets met solid endlinks gemaakt voor de Sumo. Het is erg moeilijk kiezen, dus bij deze roep ik de hulp in van alle kennis en vooral meningen op dit forum. Dit is een vraag die veel Sumo eigenaren zich wel eens gesteld hebben, dus misschien een mooie manier om alle opties op één plek te krijgen.

Hier alvast een paar mooie opties op rij, zoals gezegd graag jullie mening en/of andere opties!

Plaatjes (Niet mijn eigen!):

Super Engineer 2:

Super solid Lumpy/Anvil:

Hammer / Presidential:

Beads of rice:

Oyster:

Het mooist zou eigen ervaringen en/of foto’s zijn, ik ben benieuwd!

3 likes

Beads of rice ziet er mooi uit. :wink:
Zelf had ik de Blumo op de 22mm Anvil met 20 mm links, stond top. :+1:

Oyster! En vergeet dan niet een MM300 sluiting er op te zetten dan ben je helemaal onder de pannen :smiley:

1 like

Ik vind de hammer band wel fraai op de foto.

Zelf had ik m ook op n Anvil, alleen mijn endlinks pasten niet mooi…

Ik heb toevallig vorige week m op donkerblauw rubber gezet, maar ingespeeld op het ‘sumo-syndroom’ (te lange lugs/ gapend gat tussen band en kast): ik heb de originele endlinks erin gelaten en het rubber bewerkt met n stanleymes.
De band is overigens van Meyhofer (tip van @frenk), erg comfortabel natuurlijk rubber, met n goede vouwsluiting. (Deze fabrikant maakt als ik ze vergelijk blijkbaar ook de banden voor Squale.)

Foto:

Grt bor

4 likes

Meen je dat? Ik heb een paar keer een MM300 gehad en steeds die sluiting van de band afgehaald (als ik hem al aan die band droeg), onding vind ik het.
Maar even naar de vraag, 22mm Anvil met 20mm end-links.

1 like

De Super Engineer 2 of de Beads of Rice!

Zie je wel. :smile:

Ook de Marinemaster rubberstrap staat gaaf:

Toch draag ik zelf liever staal. Ik vind de hammer/presidential heel mooi bij de kast passen, de Super Engineer by far de stoerste band en de BOR heel stijlvol… hmmm :smiley:

2 likes

OEEEEWWWW, Die Hammer/Presidential is ook een schitterende band :stuck_out_tongue: Man, man, man, wat een mooie klok :+1: :+1:

1 like

Super engineer als je het mij vraagt

Daar neig ik ook het meest naar…

Daar neig ik ook het meest naar…

Ik zeg beads of rice of oyster.
Ben zelf ook nog een beetje op zoek. Maar houd niet van staal. Kort op origineel rubber gedragen en vooral veel op nato. Maar ben er nog niet uit.

Oyster :+1:t3:

Persoonlijk, vind ik de engineer 2 gruwelijk mooi :thumbsup:.
Op de tweede plaats de hammer/presidential.
Komt ook omdat de rest van de banden vaker voorkomen, de oyster bijvoorbeeld.
Dit is dan mijn inziens mooier.

Succes met je keuze
Pieter.

1 like

Ik heb de oyster op mijn skx007 en elke keer als ik hem draag blijf ik verbaasd hoe mooi dat past. Ik vind de combinatie zelfs zo mooi dat ik geen enkele andere band meer draag op dat horloge.

Een andere band voor de sumo heeft daarom wel de voorkeur!

Ik zeg Oyster, hij laat de aandacht op het horloge vestigen en niet op zichzelf wat ik van de andere wel vind.

1 like

Beads of rice staat em wel erg goed!

Daarbij zeg ik Oyster of Presidential, die eerste 2 bekoren mij niet zo.

Groeten,

Noel.

Mijn stem gaat naar de BOR, of de presidential.

geen twijfel>>>>>>>>>>Oyster!!! :stuck_out_tongue: