vaak lukt het mij wel in mijn eentje maar zo nu en dan wil het wel eens helpen om anderen om hun mening te vragen.
Als onderdeel van een ruil ben ik in het bezit gekomen van een splinternieuw horloge, ongedragen, stalen band nooit op maat gemaakt, alles erbij, helaas is er wel een verkeerde handleiding bijgesloten: Seiko Sportura Kinetic GMT SUN015P1. Op het eerste gezicht heeft ie wel wat weg van de Grand Seiko GMT.
Een hele mond vol maar het is ook wel een heleboel horloge:
Kinetic GMT uurwerk (5M85)
44mm diameter zonder kroon
Chromen wijzers
Rode GMT-wijzer
Opgelegde chroomomrande indices
Fixed 24-uurs bezel
Display caseback
Saffierglas
Schroefkroon
Solid endlinks
100m WR
Mooie wijzerplaat met veel details en diepte
Adviesverkoopprijs € 499,00
Normaalgesproken ben ik heel uitgesproken in wat ik mooi vind, bij deze Seiko weet ik het eigenlijk (nog) niet. Ik wil graag weer een GMT-horloge in mijn collectie, ben de laatste tijd weer veel op pad voor mijn werk. Door het indrukken van de kroon op 2 uur kun je zien wat de powerreserve is, maximaal rond de 6 maanden.
Nadeel van heel veel GMT-horloges in de prijsklasse < € 1.000,00 is dat ze afgeleid zijn van de bekende modellen. Deze Seiko wijkt daar in ieder geval voldoende van af om als "origineel"gezien te worden.
Ik vind dit een heel mooi horloge met idd genoeg ‘eigen smoel’. Lekker fors. Staat zo te zien goed om jouw pols. Helemaal niets mis mee, imo. Zou 'm lekker houden!
Houden!!
Ik vind deze Seiko, behalve een mooi horloge, ook een bruikbaar / praktisch horloge.
Je bent veel onderweg voor je werk, dus dan is een GMT best handig.
De wijzerplaat vind ik eveneens overzichtelijk.
Doch de stalen band vind ik minder. Een lederen band maakt hem (in mijn optiek) zakelijker!!
Succes.
laten gaan Eric… de sun019 (prospex gaat wereldwijd!) komt eraan en als ik je een beetje ken, is dat veel meer jouw klok! (voor mij iig wel!). Dus daar lekker op wachten
Hij ligt naast me in de doos terwijl ik wat op internet bezig ben, ik betrap me er zelf op dat mijn blik steeds afdwaalt naar de GMT en hem toch eigenlijk wel heel mooi vindt… Is er een dokter in de zaal?