Seiko SUN015P1 Sportura Kinetic GMT: Stay or Go?

Hallo allemaal,

vaak lukt het mij wel in mijn eentje maar zo nu en dan wil het wel eens helpen om anderen om hun mening te vragen.

Als onderdeel van een ruil ben ik in het bezit gekomen van een splinternieuw horloge, ongedragen, stalen band nooit op maat gemaakt, alles erbij, helaas is er wel een verkeerde handleiding bijgesloten: Seiko Sportura Kinetic GMT SUN015P1. Op het eerste gezicht heeft ie wel wat weg van de Grand Seiko GMT.

Een hele mond vol maar het is ook wel een heleboel horloge:

  • Kinetic GMT uurwerk (5M85)
  • 44mm diameter zonder kroon
  • Chromen wijzers
  • Rode GMT-wijzer
  • Opgelegde chroomomrande indices
  • Fixed 24-uurs bezel
  • Display caseback
  • Saffierglas
  • Schroefkroon
  • Solid endlinks
  • 100m WR
  • Mooie wijzerplaat met veel details en diepte
  • Adviesverkoopprijs € 499,00

Normaalgesproken ben ik heel uitgesproken in wat ik mooi vind, bij deze Seiko weet ik het eigenlijk (nog) niet. Ik wil graag weer een GMT-horloge in mijn collectie, ben de laatste tijd weer veel op pad voor mijn werk. Door het indrukken van de kroon op 2 uur kun je zien wat de powerreserve is, maximaal rond de 6 maanden.

Nadeel van heel veel GMT-horloges in de prijsklasse < € 1.000,00 is dat ze afgeleid zijn van de bekende modellen. Deze Seiko wijkt daar in ieder geval voldoende van af om als "origineel"gezien te worden.

Excuses voor de vingerafdrukken en stofjes, geen tijd om er een doekje overheen te halen… :slight_smile:

Dus zeg het maar: STAY or GO?

Ik vind dit een heel mooi horloge met idd genoeg ‘eigen smoel’. Lekker fors. Staat zo te zien goed om jouw pols. Helemaal niets mis mee, imo. Zou 'm lekker houden!

Als je het moet vragen weet je volgens mij het antwoord al Eric. :wink: Succes met je beslissing.

Mijn beste,

Houden!!
Ik vind deze Seiko, behalve een mooi horloge, ook een bruikbaar / praktisch horloge.
Je bent veel onderweg voor je werk, dus dan is een GMT best handig.
De wijzerplaat vind ik eveneens overzichtelijk.
Doch de stalen band vind ik minder. Een lederen band maakt hem (in mijn optiek) zakelijker!!
Succes.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

laten gaan Eric… de sun019 (prospex gaat wereldwijd!) komt eraan en als ik je een beetje ken, is dat veel meer jouw klok! (voor mij iig wel!). Dus daar lekker op wachten :slight_smile: :slight_smile:

om je lekker te maken:

Hoi Eric,

Was het niet jij die tegen mij zei "als je de vraag stelt heb je in je hart al afscheid genomen"
Dus volgens mij is het een Go :slight_smile:

Hij ligt naast me in de doos terwijl ik wat op internet bezig ben, ik betrap me er zelf op dat mijn blik steeds afdwaalt naar de GMT en hem toch eigenlijk wel heel mooi vindt… Is er een dokter in de zaal?

Eric

Ik snap dat het lastig is voor je.

Voor mij is het toch een Go!

Hmm… voor mij zou het een “Go” zijn.
De GMT-wijzer is naar mijn smaak veel te prominent aanwezig.

Ik zeg stay. Maja vind de combinatie er mooi van dit horloge. Vind m geslaagder dan t andere model.

Een duidelijke “Go”, Eric!

Pm me maar als je er vanaf wilt, ik zoek er namelijk nog een :slight_smile:

Go, als ik het geld had liggen gelijk aan mij verkopen.

Tussen de regels dus Houden erg mooie klok in deze prijsklasse.

Zou m ook graag willen hebben. Zoek ook nog een gmt en deze is errug mooi

Gewoon een tijdje dragen tot je er op uitgekeken bent en dan verkopen.
Zoals de meeste van ons volgens mij.

groetjes Lenno

Ik zag hem op MP, was net gereserveerd. Voor jou?

Ik vind het een stoer horloge. De zwevende indexen. Het wafeltjes patroon.

Is ook leverbaar op de zwarte leren band. Vind ik nog mooier.

Wist je dat er ook een blauw/gele is?!

Waarom het een go zou kunnen zijn voor mij … de kast is echt groot, en de enorme gmt wijzer

Ik ga hem eens op leer zetten en een tijdje dragen. En dan zien we wel weer :slight_smile:

Eric

Wel even laten zien hè op leer :slight_smile:

Ben ook benieuwd hoe die er opmeten leren band uit ziet :slight_smile:

Explore MrFitGuru

Touche!

Ik ga mijn mening herzien. Op leer! Stay.