Seiko Superior

De band is geschroefd. Dus dat zijn niet per se drilled lugs voor een springbar, maar voor een schroef. Springbars gaan niet werken denk ik.

2 likes

Ja, kan ik waarschijnlijk wel doen van familie, even navragen.
Bedankt voor je aanbod :+1:

Overigens heb ik geen haast omdat het voorlopig met een dunne leren band prima gaat, het ziet er alleen niet zo mooi uit met de aansluiting bij de kast. :nerd_face:

1 like

Gaat die 9 mm wel passen?
Ik kan het eventueel wel voor je bestellen, heb daar een account en wel vaker besteld.
Weet alleen niet hoe het momenteel gaat vanuit Rusland ivm Covid-19 maar hou sowieso rekening met minimaal een maand.
Misschien dat er in het Russentopic nog iemand is die meer besteld zodat je de bezorgkosten kunt delen?
Als je zelf wilt bestellen kun je gewoon met PayPal betalen. Het is een betrouwbaar bedrijf met een goede klantenservice dus dat zit wel goed.

Edit: ik denk trouwens dat het niet gaat werken. Dat gaat waar je pushpin / bandpen doorheen gaat is denk ik te groot. Vostoks hebben van die dikke pushpins en ik denk dat die pennen van je Seiko te dun zijn. Dan gaat die link rammelen.
Je zou eventueel Dmitry van Meranom kunnen appen en hem vragen hoe groot dat gat is.
Dmitry: +79033138550
Aardige kerel, reageert meestal wel binnen 24 uur.

Misschien dat door krap uitfrezen/dremelen in het 9mm deel van het verloopstuk dit vast komt te zitten. Dan is een normale pin ook geen probleem en rammelt de link niet.

Andere aanpassing is om het middendeel van de kast eraf te zagen (dremelen) :thinking:

Bij mijn Seiko is het middendeel 10mm en kan de Meranom link dus soelaas bieden.
Als ik het middendeel van de kast eraf haal of in het midden van de Meranom link een gleuf uitfrees, heb ik voor de goede kleur alleen nog een potje goudverf nodig :smiley:

1 like

Het zou moeten kunnen maar het lijkt haast onbegonnen werk als ik het zo hoor.
Misschien een idee om een metaalbewerker iets op maat te laten maken?
@Arie_Kabaalstra kan misschien uitkomst bieden.

Ook aan gedacht, zelfs aan Jan, maar die zal het te druk hebben.

Door het middendeel uit de kast te zagen, zijn ook andere stalen banden mogelijk :thinking:

Edit: nee, er moet méér af van de kast:


Kans dat de kast volledig wordt verpest :grimacing:

1 like

Dat ga je met een dremel alleen niet redden vrees ik.

Edit: frees ik

5 likes

Woordgrap van de dag :grin:

Daarom ook gekeken naar een andere kast, maar zoals gezegd, geen haast want het leren bandje gaat nog wel even mee :slightly_smiling_face:

Bedankt voor het meedenken :+1:

1 like

Ik heb net even met de stereoscoop in de gaten van de Superior gekeken.
Het lijkt idd schroefdraad te bevatten.

Dat wordt extra lastig, een passende bracelet én schroeven zoeken.
Eenzelfde (kapotte) als donor zou mooi zijn :four_leaf_clover:

Vooral niet dremelen. Zeker niet aan de kast. Mijn advies, koop twee van die adapters en laat iemand met een fatsoenlijk freesbankje er een paar gleufjes bij frezen.

Als je de adapters binnen hebt, stuur dan maar even een pb.

Groeten,

Coos

2 likes

Zoiets dus:

Bedankt voor je aanbod, ik hou het in gedachten :+1:

Ook voor @jeroenvisser

Ik heb vandaag een account bij Meranom aangemaakt en de adapters besteld.
Gaat een tijdje duren voordat ze binnenkomen (melding op de site van Meranom).

Zodra ik het pakketje heb ontvangen, kom ik weer in de lucht :smiley:

Allemaal bedankt voor de aangeboden hulp en het meedenken.

So far so good, wordt vervolgd :white_check_mark:

1 like

Op dit moment zit ik toch in een lock down. Even bezoeken voor de maatvoering en later passen zit er nog niet in

1 like

Beste Harpoen,

Misschien kun je wel even ter voorbereiding de maat van het ruggetje in het midden op de kast meten.

Breedte en hoogte zo nauwkeurig mogelijk. Welk materiaal zijn de adaptertjes?

Groeten,

Coos

1 like

Hallo Coos,

Het is een blokje van 2 x 2 mm dat in de adapter zal moeten gaan passen:

De Seiko van TS @jeroenvisser heeft misschien niet dezelfde maten, hij heeft een andere kast.

De adapter is van staal.

Geen haast, Meranom heeft een levertijd van 2 tot 4 maanden aangegeven, ik hoop dat het meevalt :sweat_smile:

Alvast bedankt voor je medewerking, Coos :+1:

Wat een positieve ontwikkelingen.
Ik ben ook nog bezig met een origineel bandje, als dit lukt betaal ik natuurlijk mijn deel gewoon.
Ik zal de maten nog opmeten, de Superior is nu bij de juwelier dus wordt vervolgd.
Ik weet wel dat de breedte bij mij dan 8,5 mm moet worden. Volgens mij is de adapter 9,0 mm breed. Groetjes, Jeroen.

2 likes

En ik doe ook graag mee!

1 like

Ik hou je op de hoogte van de ontwikkelingen :+1:

1 like