Seiko Superior

Misschien kunnen we daarmee een bedrijfje beginnen :crazy_face:

2 likes

Leuke NA :slight_smile:

Ik volg hier even. Ben erg benieuwd hoe dit verder gaat.

1 like

Dat valt zeker mee, het pakketje is binnen :slight_smile:

En voor @jeroenvisser twee bandpennen:


Het ziet er goed uit, so far :slightly_smiling_face:

Ziet er zeker goed uit.

Ik zie dit topic net pas, ik heb nog een beat-up twin quartz met originele band. Als ik iets op moet meten, last maar weten.

Die lijkt heel veel op die van mij, de maten zijn dan hetzelfde. Maar je hebt al een passende bracelet, dan heb je toch geen probleem?

In dit topic wordt geprobeerd om een oplossing te vinden voor Seiko’s waarvan de (geïntegreerde) bracelet ontbreekt.

Laten we eerst eens kijken of de adapters van Meranom kunnen worden aangepast.

1 like

Ik bedoelde het meer als dat als ik iets van die originele band moet opmeten, laat maar weten

1 like

Top, had het verkeerd begrepen :relieved:

Is het nummer van je bracelet (nummer in de eindlink) B1627-E, klopt dat?
Handig om te weten bij het zoeken op Ebay.

UPDATE

Technisch is het geen probleem om een “hapje” uit de adapters te frezen, zo is mij door @Coosc aangegeven. Hij gaat overigens niet alle adapters uitfrezen, voor de goede orde.

Over de afmetingen het volgende:
Na dubbelcheck is gebleken, dat bij mijn Seiko het middelste kastdeel 10 mm is, de adapter is maar 9 mm.
Ik dacht een te verwaarlozen verschil, maar het ziet niet bepaald strak uit:
afbeelding

afbeelding

Je ziet dat ik de adapter met een pushpin aan de kast heb vastgezet.
Nu blijkt, dat het uitstekende middendeeltje van de kast van mijn Seiko de adapter niet in de weg zit, de adapter kan vrij bewegen.
Ergo, als er een “hapje” uit de adapter wordt gefreesd, wordt dat een nutteloos en lelijk gat.
Dat hoeft bij mijn Seiko dus niet.
De kasten van andere Seiko’s in dit topic zijn net even anders (ook de onderkant van de lugs). Niet duidelijk is nu, of de adapters wel strak aan de kast aansluiten en nuttig kunnen zijn.

Diegenen die een setje adapters willen proberen, kunnen mij een PB sturen.
Je kan dan zelf opmeten en uitproberen of de adapters goed aansluiten en of het nodig is dat een “hapje” uit de adapter moet worden gefreesd. Zonodig zal je daarvoor zelf een metaalbewerker moeten zoeken.

@jeroenvisser Je hebt een PB.

Is er nog iemand die mij wil helpen met de adapters passend maken?

Groetjes, Jeroen

Joepie, de aanhouder wint, ik heb iemand gevonden en ben blij met het resultaat. Nu nog ff relaxed op zoek naar een mooi bandje. Ik ben benieuwd naar adviezen qua materiaal- en kleurkeuze.

3 likes

Gaaf :smiley: :+1:

Zwart glad leren band zal een mooie combinatie zijn, denk ik :ok_hand:

Het is toch staal/zilver geworden.
Ik denk dat met een andere kleur toch de adapters erg opvallen.
Groetjes Jeroen

1 like

Mooi zo :+1:

Het is eindelijk gelukt deze Superior weer compleet te maken.
Ik ben er blij mee, ook nog iedereen bedankt voor het meedenken!
Groet, Jeroen

13 likes

Gaaf. Dat ziet er toch wel weer een stukje strakker uit dan met een adapter :+1:

Zeker veel beter.

1 like

Prachtig ! :ok_hand:

Perfect :+1:

4 likes