Seiko Superior


Mijn nieuwste aankoop, een Seiko Superior Twin Quartz. Het is een 9980-8000. Alleen nog zoeken naar een bandje.

9 likes

Dat gaat vrees ik een vrij onmogelijke zoektocht worden. Misschien dat je het beste nog naar een donor voor een niet originele band kan zoeken van een king quarts oid.

1 like

Ik denk ook dat het gaat tegenvallen. Toch ben ik er blij mee. Ik heb namelijk nu een King/Grand/Superior Twin Quartz. Ik denk ook dat de King niet past omdat de Superior band geïntegreerd is in de kast.

Er zijn in die periode meerdere modellen met zo’n soort geintegreerde band. Maar of het 100% zal passen geen idee. Deze bijvoorbeeld:

2 likes

Ik zoek al jaren tevergeefs naar zo’n (double) bracelet voor mijn 7A38:
afbeelding
Ik begin nu voorzichtig te denken aan een verloopstukje, ongeveer dit:


Op zoek naar een metaalbewerker :thinking:

1 like

Zo iets kan ook een oplossing zijn, leuk dat er meer mensen aan het strijden zijn🙂

Yep.
Eigenlijk is dat voorbeeld van Meranom bijna goed, er moet in het midden dus een gleuf worden gefreesd (nu door mij zwart getekend). Voor mij helaas niet in double te verkrijgen :neutral_face:

Ik ben benieuwd hoe het bruine leren bandje vast zit?

Gewoon met de pins. Op mijn smalle pols gaat het bandje bijna verticaal en wringt dus weinig.

Op een brede pols kan de band waarschijnlijk teveel druk op de pins geven door de kastrand en die inkeping (je ziet de afdruk in het leer, veroorzaakt door het kussentje in de horlogekist).
Risico op losschieten :grimacing:

Ik heb momenteel geen pins, maar zou zo iets ook kunnen bij deze Seiko?
Zie foto.

Oei, denkt het niet.
Mijn Seiko is open van onder en heeft dus plaats voor een gewone band.

Lijkt mij een heel lastig probleem, ik zie al niet hoe je bij die van jou een pin kan losmaken.
@koekoek heeft daar meer zicht op?

Als je geen bijpassende bracelet kan vinden, biedt zo’n tussenstukje van Meranom misschien soelaas, maar dan nog zal daarin moeten worden gefreesd.

Bedankt voor de reactie, ik zal er nog eens over nadenken. Het is een lastige puzzel.

1 like

Zou de adapter makkelijk te koop zijn.
Ik zie iets Russisch en betalen met kaart?

Dremelen?

Geen ervaring mee, maar in het Russen topic komen bestellingen bij Meranom aan de orde.

Bedankt voor de tip :+1:
Heb ik aan gedacht, maar ik moet dat eerst nog aanschaffen. Wordt het al met al nog een dure oplossing, maar mss doe ik dat wel :slightly_smiling_face:

Ik kan wel een dremel van mijn werk gebruiken. Hoe vindt ik het Russen topic?

Ik kan het op jouw foto niet zien, maar zijn dat drilled lugs? Waarbij het gaatje tot de buitenkant doorloopt,

Zo ja, kan een van de bandenkunstenaars hier op HF er wel iets voor fabriceren.

Gewoon even van iemand lenen…

Ik heb er 2, zit je in de omg. Utrecht? Anders leen je 'm maar een x…