Seiko turtle bj 1978/79?

Beste HF leden,

Heb zelf eigenlijk wat meer kennis nodig over het volgende.

Kan een turtle kopen van wat de eigenaar zegt van 1978,(1979) voor een bedrag van €80,-

Naar zeggen werkt hij verder prima en houd de tijd goed,heeft weliswaar gebruikers sporen maar kan alrijd wel iets vervangen als het moet.

Is dit dit een redelijke deal volgens jlie (de lezers) of kan ik het beter voorbij laten gaan.

Heb hier 2 foto’s ervan.

Alvast bedankt voor de moeite.
Greets Michael Rens

3 likes

Lijkt alsof hij als ijshockeypuck is gebruikt.

4 likes

Hij is uit sept ‘77. Wel zeer matige staat maar 80 euro is echt een topdeal!

Op ebay gaan ze zo niet weg voor minder dan 150-200

Waar kan jij Turtles kopen voor 80 euro? :upside_down:

Originele insert is een eurotje of 50. Onder het glaasje ziet het er mooi uit!

1 like

Aan de lumen te zien heeft dit horloge nog geen vocht in de case gehad! Dat is veel waard.

Dank u wel voor uw reactie,ga er morgen vroeg naar toe om hem te halen…
Laat morgen wel wat pic’s verschijnen hier.

2 likes

De Suwa versies zijn meer gewild dan de niet-suwa versies. Dit is een late suwa (te herkennen aan de twirl onder de ‘150m’)
Mooie vintage met inderdaad een gave plaat. Nieuw glaasje en je hebt een erg mooie Seiko duiker.
Mocht je de bezel origineel laten dan zou zelfs behouden van het glas en 100% origineel laten een optie kunnen zijn.
Heb je een mooie beater (wel even de pakkingen servicen, misschien)
Doen dus :+1:

1 like

Een vroege Suwa volgens mij (1976 tot 1981)…:wink:

1 like

Zal hem eerst zo laten voor wat hij is,rubbers is altijd een veilige optie om zeker te laten doen ja.
Bedankt voor uw reactie

Zon mooie plaat verdient imo wel een nieuw glaasje en ook een nieuwe insert.

Heb hier wel een nieuw glaasje liggen van een ‘new release’ turtle…weet alleen niet of het exact past :grimacing:

Ja klopt, verkeer’dom’ . Srry :smirk:

1 like

Ik denk van niet. Maar een glaasje zal niet het grootste probleem zijn. DIe kan je voor een paar tientjes wel van Ebay plukken.

1 like

Waar vind je nog originele inserts trouwens @koekoek?

Daar ben ik ook best nieuwschierig naar!

Nou… misschien weet ik het antwoord: Bij een officiele Seiko dealer :slight_smile:
Die kans is best groot. Heb ik ooit eens ontdekt (een ander onderdeel) Je verwacht het niet, en de meesten denken er niet eens aan (ik was het ook weer ‘vergeten’. Maf.)

1 like

Er stond er een tijdje terug eentje op het Seiko en Citizen forum en er was een discussie over de prijs er van. De meeste zeiden dat zon insert rond de 50 zou moeten kosten.

1 like

Op zich nog schappelijk gezien de zeldzaamheid

Ik kan me vergissen maar volgens mij werd dezelfde insert op meerdere modellen gebruikt, ook de 7548s etc.

Mooie deal, Heb ik nou nooit haha

Dat dacht ik dus ook! :astonished: