Ik heb deze spullen in 19mm liggen. Het leer en de Single Pass zijn allebei erg soepeltjes. Helaas even geen horloge voor (m’n GS bleek 20mm lugs te hebben), maar toch: De rechter leren banden komen bij Watchgecko weg, volgens mij de seatbelt single pass ook.
Is dit de SLA051? Die zul je niet vaak tegenkomen.
Ik moet zeggen dat mijn bij de SLA033 ligt, met de datum omrand op 3 uur.
Dat ik mijn SLA033 te koop heb staan is dan ook eigenlijk ook complete onzin. Ik heb hem nu al 2 weken ononderbroken om
Let op vanavond op Veronica de echte Captain Willard op TV
Mooi ding zeg!
Deze 6105-8110 is me aangeboden. “Alles origineel”, zegt men…kunnen jullie iets afwijkends vaststellen? Bouwjaar 1976.
Iemand likete mijn post van 2021 over mijn SLA033. Ik heb hem toch weggedaan. Ingeruild op een Grand Seiko SBGA231 duiker. En ik wilde nog eens mijn overwegingen daarbij geven:
- ik kon geen perfecte band vinden voor de SLA033, van alles geprobeerd, maar 19mm geeft relatief weinig keuze, ik houd niet van rubber, alligator was te kwetsbaar, ik heb de perfecte band niet gevonden
- wat ook niet meewerkte was dat de balans met de grote stalen kast en de lichte bandjes verloren ging, vast perfect met een rubber band over een diver suit, maar niet op alligator bij een t-shirt
- bij Grand Seiko heb je meestal een power reserve van 72 uur. Dat betekent dat je je horloge 2 dagen kunt laten liggen voordat je hem weer draagt. De power reserve van de SLA033 was te kort om dat te kunnen doen, met 50 uur power reserve kun je hem in de praktijk maandagavond af doen, en dan moet je hem woensdagochtend weer om doen, donderdagochtend haal je niet
- wat me bij het volgende punt brengt, namelijk dat hij klote op te winden was, met die ingekapselde kroon, dus je kon er ook niet even gemakkelijk een dagje bij winden, dat fijne gevoel van het opwinden werd weggenomen door de moeilijk geplaatste kroon
- dat is geen probleem als je hem altijd draagt, maar wel als je veel wisselt
Alles bij elkaar vind ik de SLA033 nog steeds prachtig, maar was hij voor mij in het gebruik te lastig en niet bevredigend genoeg.
Artem Sailcloth 19mm, ook met zwart stiksel. Ik vind deze band minder fraai bij mij SPB153 door de groene plaat maar zal erg mooi staan bij de SLA033 of je GS duiker
Mooi ding, ik heb hem helaas verkocht. De wijzerplaat en de gelige indexen deden het het niet voor me, terwijl ik wel weg ben van het model!
Ik heb nog een groene liggen op staal, mocht je daar interesse in hebben dan hoor ik het wel!
Bedankt voor je reactie! Dat zijn juist de punten die ik erg geslaagd vind bij dit model
De kleur van de groene variant zie ik helaas niet zo bij mij passen.
Dat is natuurlijk niet de echte, dat is de 6105-8110.
Die heb ik ook maar geen doos, die zou ik nog wel eens erbij willen hebben.
-Freek-