Seiko veiling catawiki

De echte Seiko dyhards zullen hem ongetwijfeld al hebben gevonden maar voor de digibeten onder ons hierbij de link;

2 likes

Ik heb er even naar gekeken.

Zitten wel enkele mooie Seiko’s bij. Alleen ben ik bang dat de prijzen de pan uit gaan rijzen helaas.

Even bekeken en geconcludeerd dat er relatief weinig echt interessante Seiko’s tussen zitten, afgezien van de gebruikelijke chrono’s.
Overigens staan relatief veel veiligen op de onbekende ‘reserve price’, daar zit je als bieder niet bepaald op te wachten.
Al helemaal niet gezien de wat onrealistische ‘schattingen’ van de veiligmeester hier en daar (een ongeservicede Seiko bullhead met een kapot gepolijste kast schatten op 900-1200 euro? Dan heb je er gewoon geen kaas van gegeten)

Overigens, is het mogelijk catawiki te doorzoeken op verkochte objecten inclusief weergave van het laatste hoogste bod?

Nee, je kan wel alle opbrengsten bekijken van eerdere veilingen, maar dan krijg je gewoon een complete veiling en dan moet je scrollen. Zou wel een onwijs handige functie zijn.

Stond laatst een seiko atlas waar al 300 euro was op geboden, heb de mijne hier recent verkocht voor ik denk 110 euro…
We kunnen ons allemaal lastig maken in de gehaalde prijzen maar moeten we hier gewoon niet tevreden mee zijn, wil niet iedereen zo veel mogelijk krijgen wanneer hij iets verkoopt ?

Ik ga die Astron wel in de gaten houden :innocent:

Ik had 'm ook al gezien inderdaad. Ben niet per se een Seiko adept (lees: ik heb er geen :wink:) maar zit toch wel leuk spul tussen zeg…

Lijkt me wel. Reden dat ik hier ook bijna niets meer aanbied. Ik gun een medeliefhebber best wel wat, maar als ik 2 tot 3 keer zoveel kan krijgen, is de keuze niet zo lastig.

4 likes

Ik vond het aanbod best wel tegenvallen. Veel dames en veel oude quartz. Ik heb er zelf ook een aantal inzitten, ben benieuwd wat de prijs gaat doen.

Er zitten wel een aantal leuke tussen, maar de prijs daarvan is nu al hoger dan wat ik ooit zou betalen…

Hoe staat de prijs van je eigen exemplaren ervoor?

5€, 17€ en 9€… Maar nog 4 dagen te gaan dus zegt nog vrij weinig i.m.o.

ooow ja kan nog alle kanten op.

Wat iemand mij laatst vertelde is dat je vooral het aantal keer dat een horloge favoriet is gemaakt in de gaten moet houden, dit geeft je vast een indruk of er nog eindsprint komt.

1 like

Klopt. één van mijn horloges heeft al 29 favo’s. Dat is, 4 dagen voor het einde van de veiling, best een hoopvol getal!

Koffiedik kijken, zegt allemaal niks. Heb al behoorlijke klappers gehad met onder de 15 volgers en teleurstellende resultaten met tegen de 40 volgers.

1 like

Zeker waar. Het blijft erg onvoorspelbaar. Maar ik denk dat het een redelijke indicatie kán geven.

Waarom duurt het in godsnaam weken alvorens n item eindelijk wordt aangeboden ?

Omdat er meer mensen horloges aanbieden.

En omdat de veilingmeester de waarde eerst moet bepalen :grinning:
Dus moet hij het WWW ook op!

Dat had ik ook al door…als je aangeeft dat je binnen de week een item zal checken is 3 weken gewoon lang…